Podziel się:

Cała branża handlowa spotkała się na RetailShow

06-12-2018
Do schowka
9. edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow 2018 zakończyła się wielkim sukcesem. Pełna innowacji oferta wyposażenia, technologii i usług dla handlu zaprezentowana przez ponad 200 wystawców oraz inspirujące prelekcje pozwoliły wyobrazić sobie jak będzie wyglądał handel przyszłości. Tegoroczne wydarzenie odwiedziło 5,5 tys. managerów i specjalistów rynku retail. To dobry prognostyk dla jubileuszowej 10. edycji Targów RetailShow, która odbędzie się 20-21 listopada 2019 roku.

Targi RetailShow to bez wątpienia event, który wskazuje kierunek rozwoju handlu i wyznacza nowe trendy. Poza prezentacją innowacyjnych produktów i częścią merytoryczną bezcenne są spotkania z ekspertami, którzy prognozują zachowania konsumenckie. Na tej podstawie projektowane są rozwiązania spełniające potrzeby klientów i budujące przewagę konkurencyjną.

 

Wizjonerzy i eksperci

Podczas towarzyszącej targom konferencji Retail Congress Bogdan Łukasik, współzałożyciel Grupy Modern-Expo, zwrócił uwagę na czynniki wpływające na oczekiwania konsumenckie, takie jak procesy urbanizacji, starzenie się społeczeństwa czy zmiana modelu rodziny. Twierdzi on, że zakupy dzielą się na te, które musimy szybko zrobić, te, które chcemy zrobić oraz takie, które mają dostarczyć wrażeń. Detaliści muszą więc szukać sposobów, aby w każdej kategorii zwiększyć koszyk zakupowy, zbudować lojalność klienta, a przede wszystkim spowodować powtarzalność zakupów. Handel przyszłości będzie więc połączeniem świata fizycznego i cyfrowego. Ekspert przewiduje też, że nie zabraknie miejsca dla sklepów stacjonarnych, w których jednak nie tylko wygląd, ale i sposób sprzedaży bazujący na emocjach będą istotne.

 

O konsekwencjach rozwoju wielokanałowości zakupów mówił także Michał Górski, CEO Schwitzke Górski, który zwrócił uwagę na fakt, żewalka o uwagę i zainteresowanie klienta nie toczy się już w obszarze cech produktu czy jego ceny, nie wystarczy również estetyczne i zgodne z trendami „podanie” produktu czy usługi.– Wyzwanie, które stoi przed nami, to kreowanie spójnego i angażującego doświadczenia zakupowego. Dlatego w Schwitzke Górski nie projektujemy sklepów, ale customer experience – podkreślił.

 

Interesującą prelekcję poprowadził Sasha Stockem, założyciel i CEO firmy Nethansa, która świadczy usługi zwiększające sprzedaż na Amazonie. Przedstawił dane, które potwierdziły wiodącą rolę tej platformy i jej potencjał dla polskiej branży. Jak się okazuje, udział polskich sprzedawców na amazon.de stanowi mniej niż 1%. – Już dziś warto rozpocząć tam sprzedaż. Nadal jest to szansa na tanią reklamę dla małych i średnich firm, aby skutecznie zaistnieć w tym ekosystemie – zachęcał.

 

Handel przyszłości

Tegoroczna oferta wystawców Targów RetailShow potwierdziła świadomość firm w zakresie konieczności podążania za klientami, którzy chcą kupować produkty w dowolnym miejscu i czasie. Tą filozofię wyraźnie prezentowała firma Zebra Technologies. Na stoisku eksponowała rozwiązania usprawniające zarządzanie procesami w sklepie i obsługę klienta. Ofertę uzupełniała szeroka gama produktów, tj. mobilnych komputerów i drukarek, tabletów, skanerów, kiosków interaktywnych oraz usług lokalizacji i technologii RFID. Jak potwierdziła Dagmara Kotlarska, Senior Field Marketing Team Manager na region EMEA,stoisko firmy odwiedziło wielu klientów. Część z nich była umówiona wcześniej, część zupełnie nowych. – Odwiedziło nas w tym roku także wielu gości z Rosji i Ukrainy. To dla nas interesujące, świadczy także o tym, że renoma RetailShow wykracza daleko poza granice Polski – dodała.

 

Jedno z największych stoisk na targach miała polska firma IGLOO, której przedstawiciele prezentowali ladę chłodniczą Samos Self Service Ready, unikalną dzięki zastosowaniu systemu prowadnic szyby frontowej. Dzięki temu rozwiązaniu w ciągu zaledwie kilku sekund ekspozycja lady chłodniczej może zostać zmieniona z wariantu tradycyjnego w ladę samoobsługową. – To rozwiązanie sprawia, że urządzenie zyskuje nową funkcjonalność bez konieczności udziału serwisu czy producenta. Co najważniejsze jednak, pozwala właścicielowi sklepu szybko reagować w zależności od aktualnego natężenia ruchu klientów w sklepie – argumentował Bartosz Mazurek, Marketing Manager firmy IGLOO.       

 

Rodzimą myśl inżynierską prezentowała także firma ISS RFID działająca w obszarze inteligentnych systemów z wykorzystaniem technologii RFID. Rozwiązania firmy zapewniają oszczędności na poziomie kosztów inwentaryzacji, zwiększenie dokładności kontroli stanów magazynowych i mniejszy odsetek zagubionych towarów. Adam Silny, prezes zarządu, potwierdził, że branża retail rozwija się bardzo szybko, wymaga więc coraz nowocześniejszych rozwiązań usprawniających procesy w firmach. – Nasz know-how oraz świetne zasoby inżyniersko-diagnostyczne pozwalają coraz śmielej poruszać się po rynku. Już wkrótce będziemy mogli pochwalić się dużym wdrożeniem na rynku polskim – powiedział. Dodał także, że na RetailShow firma jest dopiero po raz drugi i potwierdził, że to dobra impreza wystawiennicza odwiedzana przez potencjalnych klientów firmy.

 

Zmiany i transformację cyfrową bardzo dobrze wyczuwa także firma Wanzl, która poza nowością produktową, tj. wózkiem sklepowym Salsa 200, zaprezentowała kompletny system zarządzania sklepem wanzl connect® oparty na technologii RFID, który tworzy swego rodzaju pomost pomiędzy właścicielami sklepów a ich klientami. Magdalena Skowrońska, manager ds. marketingu, potwierdziła, że wdrożenie tej nowości odbyło się już w Wielkiej Brytanii oraz Niemczech.

 

W Modelowym Sklepie panował ciągły ruch. Wyposażony w innowacyjne produkty i nowocześnie zaaranżowany market spożywczy stanowił świetną platformę do rozmów biznesowych. Był przeglądem najciekawszych nowości z oferty wystawców. Oferta RetailShow obejmowała m.in.: meble i wyposażenie sklepów, oświetlenie, kasy fiskalne i wagi, systemy informatyczne do zarządzania sieciami handlowymi, programy lojalnościowe, usługi outsourcingowe i finansowe, systemy zabezpieczeń i ochrony oraz usługi doradcze.

 

Jakość przyszłości

Jury pod przewodnictwem dra Marka Borowińskiego wyłoniło laureatów branżowych konkursów „Best Shop Concept” oraz „Innowacje Handlu”. Oba potwierdziły, że zarówno myśl architektoniczna i innowacyjna zespołów pracujących na rzecz branży retail sprawia, że jest to niezwykle dynamiczny sektor gospodarki. 

 

Zwycięzcy konkursu „Best Shop Concept 2018”:

Delikatesy CHATA POLSKA

Kategoria: Supermarket

Firma: Ego-Studio

 

Sklep spożywczy LEWIATAN

Kategoria: Sklep typu convenience
Firma: MAGO PARTNER Wyposażenie Sklepów i Magazynów

 

Sklep koncepcyjny BYTOM

Kategoria: Sklep odzieżowy
Firma: lsd.studio

 

Sklep Home&You

Kategoria: Sklep specjalistyczny

Firma: Schwitzke Górski

 

Cukiernia Maja

Kategoria: Sklep specjalistyczny
Firma: ABM

 

TUTTI SANTI
Kategoria: Sklep specjalistyczny

Firma: lsd.studio

 

TUTLO

Kategoria: Punkt sprzedaży usług
Firma: A+D Retail Store Design

 

Zwycięzcy konkursu „Innowacje Handlu 2018”: 

Produkt: Inteligentna Półka NFC regału sklepowego oraz chłodniczego
Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych
Firma: Surge Cloud

 

Produkt: Komputer mobilny Zebra MC3300

Kategoria: Systemy i technologie IT

Firma: Zebra Technologies

 

Produkt: Mobilna drukarka etykiet i paragonów Zebra ZQ600

Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS

Firma: Zebra Technologies

 

Produkt: Asystent zakupowy dla klientów i ekspedientów Zebra PS20

Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS

Firma: Zebra Technologies

 

Produkt: Drukarki kart Zebra seria ZC

Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS

Firma: Koncept-L

 

Produkt: Przenośny terminal danych CipherLab RK25

Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS

Firma: Koncept-L

 

Produkt: Lada chłodnicza Samos Self Service Ready

Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych

Firma: IGLOO

 

Produkt: Witryna na lody INSÙ         

Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych

Firma: ES System K

 

Produkt: Inteligentna półka Smart shelf

Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych

Firma: Modern-Expo

 

Produkt: Piec Eikon e2s Merrychef

Kategoria: Urządzenia gastronomiczne

Firma: Koree

 

Partnerem Strategicznym RetailShow 2018 była firma Modern-Expo, a Sponsorami Głównymi: Koncept-Lz Godex; Ingram Micro z Zebra Technologies; Goldenore z Oracle i z Arrow oraz Bosch.

 

Fot: RetailShow

Tagi: Brak tagów
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Szklana wystawa KROSNO D’SIGN...
    Mediolańska prezentacja marki KROSNO D’SIGN będzie odsłoną kolekcji o nazwie SAKRED zaprojektowanej przez światowej sławy projektanta Karima Rashida, jak również wybranych produktów z dawnej i aktualnej produkcji huty, nigdy dotąd nieprezentowanych w ramach...
  • WAJNERT MEBLE prezentuje trendy...
    Tegoroczne stoisko marki WAJNERT było nie tylko przestrzenią do wymiany opinii, ale przede wszystkim miejscem prezentacji najnowszych trendów wnętrzarskich. Aranżacja stoiska została zaprojektowana w duchu ponadczasowej klasyki, dopełnionej najnowszymi trendami w urządzaniu wnętrz....
  • Wygrała młodość i...
    Organizator konkursu zaprosił ośmioro finalistów konkursu do Mediolanu. Właśnie tam od 13 do 16 marca odbywały się Made Expo 2019, międzynarodowe targi architektury i przemysłu budowlanego. Kreatywność prac konkursowych wymagała właściwej oprawy, dlatego uroczystość wręczenia...
  • Nowoczesna kuchnia wiodącym...
    DremaSilesia to największe branżowe targi regionalne, skupiające liderów rynku. Z każdą kolejną edycją cieszą się coraz większym zainteresowaniem – rok 2018 to 1520 m2 powierzchni wystawienniczej, oferta zaprezentowana przez 69 wystawców oraz obecność 1500...
  • Relaks w mieście
    To mieszkanie od progu robi pozytywne wrażenie. Właściciele nigdy nie byli miłośnikami modnych szklano-betonowych wnętrz. Ich wymarzony dom miał być przytulny, jasny i radosny. Życzeniem właścicieli była kolorystyka na tyle subtelna, by w przyszłości mogli za pomocą dodatków...
  • Wiosna, czas zmian...
    Samochód, biurko w pracy, a w końcu mieszkanie – „odgruzowane”, uporządkowane, czyste. W blasku wiosennego słońca nie da się inaczej. Jego promienie obnażają wszystkie zaniechania ostatnich miesięcy i wpływ zimy: kurz, bałagan, poszarzałe ściany i meble....
  • Targi EuroGastro i WorldHotel...
    Wystawcy komentują „Podczas tegorocznej edycji Targów przedstawiamy przede wszystkim bogatą ofertę sprzętu do parzenia kawy. Staramy się koncentrować na jakości i innowacyjności naszych produktów”– zaznaczył prezes firmy Koree Krzysztof Melon. I dodał...
  • Biuro, w którym zdrowie jest...
    Ostatnie lata przyniosły ogromne zmiany na rynku pracy. Rekordowo niskie bezrobocie, wzrost płac, dobra koniunktura, a z drugiej strony wzrost problemów związanych z pozyskaniem nowych, wykwalifikowanych specjalistów. Dzisiaj każde decyzje biznesowe generują pytanie o ludzi,...
  • Nowa odsłona cyklu Design od...
    Wizja kuchni jutra Jak będzie wyglądał design od kuchni i jak może prezentować się strefa kuchenna w najbliższej przyszłości? Z dialogu pomiędzy dwoma markami i architektami wyraźnie widać, że kuchnia staje się pomieszczeniem wielofunkcyjnym, służącym nie tylko do gotowania, ale...
  • Franke Box Center z kolejną...
    Box Center wygrał w kategorii zlewozmywak i bateria konkursu „Kuchnia – Wybór Roku 2019” organizowanego przez specjalistyczny magazyn „Świat Łazienek i Kuchni” oraz portal Mamkuchnie.pl. Nagroda przyznana 2 kwietnia to już trzeci laur dla nowości Franke....
  • Gala Plebiscytu Polska...
    Najważniejszą częścią gali było ogłoszenie wyników Plebiscytu Polska Architektura XXL 2018 oraz wręczenie nagród autorom najlepszych realizacji. Poza dyplomem zwycięzcy otrzymywali także statuetki oraz upominki od firmy LUG. W każdej z kategorii konkursowych swoje nagrody...
  • Jak pobudzić kreatywność w...
    Jak twierdzi Dariusz Wicher – dyrektor zarządzający EVERSPACE: ”Wygląd biura wynika z charakteru wykonywanej w nim pracy. Inaczej są zaaranżowane stanowiska w banku, inaczej w redakcji czasopisma. Można jednak urządzić przestrzeń elegancko i z uwzględnieniem zasad ergonomii,...
  • Trendy w salonie – czyli jakie...
    Kształt ma duże znaczenie W polskich mieszkaniach przez wiele lat najważniejszym elementem wyposażenia salonu był narożnik, w klasycznym kształcie litery L. Mebel elegancki, a przy tym niezwykle funkcjonalny ze względu na to, że najczęściej wyposażony jest dodatkowo w funkcję spania...
  • Bądź eko! Technologia przyjazna...
    Proekologiczne postawy i zachowania zaczynają się kształtować w rodzinie, w domu, w szkole. To, czego nauczymy się w naszym mikrośrodowisku przyniesie efekty w skali makro. Wspólnie możemy zrobić wiele. Dla siebie i przyszłych pokoleń. Pożegnaj plastik Od 2021 r. plastikowe...

Inne artykuły

Aktualności
  • ZŁOTY LAUR KONSUMENTA DLA ŚNIEŻKI
    W szóstej edycji programu „Laur Konsumenta” FFiL Śnieżka SA po raz kolejny zdobyła Złoty Laur Konsumenta w kategorii „Farby” pokonując wszystkich konkurentów i zostając najbardziej cenioną przez klientów marką w swojej branży. Dodatkowo, w tegorocznej edycji...
  • Halex i meble w kolorze wenge
    Nie zawsze też dekor zdobiący płytę meblową, jest odzwierciedleniem naturalnego, istniejącego w rzeczywistości rysunków drewna. Swój udział mają także komputery, które realizując pomysły projektantów przenoszą je za pomocą drukarek na papier dekoracyjny. I to właśnie dlatego w...
  • Dekoral Top Trendy 2009 – Kolory inspirowane muzyką
    Każdemu z nas w duszy gra coś innego. Niezależnie, czy jest to rock, pop czy muzyka klasyczna, musimy mieć odpowiednie miejsce, w którym słuchanie muzyki będzie prawdziwą przyjemnością. Dzięki najnowszej propozycji marki Dekoral – kolekcji farb Top Trendy 2009 – Kolory...
  • ″Czysty Las″ po raz czwarty
    Rusza kolejna edycja konkursu "Czysty Las" organizowanego przez Towarzystwo Przyjaciół Lasu i Lasy Państwowe. W konkursie mogą wziąć udział dzieci i młodzież ze szkół i innych placówek oświatowych wszystkich typów, a także zespołów szkół. Prace można składać w kategoriach:...
  • Program Festiwal Wnętrz w Krakowie
    16 maja, sobota – Spotkania otwarte 15.00 – 15.40 ESTETYKA I FUNKCJA W MIESZKANIU mgr architekt wnętrz Katarzyna Piechowska, Szkoła Wnętrz i Przestrzeni 17 maja, niedziela - Spotkania otwarte 11.00- 11.40 KUPIĘ, SPRZEDAM BEZ WYCHODZENIA Z DOMU? INTERNET JAKO NAJSKUTECZNIEJSZY...
Nowości produktowe
  • Logosol - Trak taśmowy LM40
    Trak taśmowy LM40 jest doskonale sprawdza się przy przecieraniu kłód o dużej średnicy, w szczególności drewna twardego. Jest to sprawdzona konstrukcja z Kanady, który została zaadaptowana przez Logosol. Traki taśmowe są tradycyjnymi urządzeniami oferowanymi przez wiele firm. Niektórzy...
  • MEBLOMAK - ROVETO
    ROVETO to mebel o nowoczesnych, owalnych kształtach, wręcz idealny do niewielkich wnętrz mieszkalnych. W szczególności producent poleca ze względu na gabaryty mebla narożnik ROVETO - 2,5R-N1P. Model występuje zarówno jako sofy 3- i 2,5-osobowe (bez pojemnika), fotel z pojemnikiem oraz...
  • Hamech - Parzelnia wysokotemperaturowa typ PW-10
    Modyfikacji termicznej poddaje się drewno o wilgotności bezwzględnej ok.8%. Modyfikacja polega na wygrzaniu drewna w atmosferze pary wodnej przegrzanej. Źródłem energii cieplnej jest olej opałowy. Załadunek drewna odbywa się przy pomocy wózków jezdnych. Sterowanie procesem odbywa się za...
  • KLOSE - Gabinet Quattro
    Stylowa nowoczesność w gabinecie Kolekcja Mebli Klose wzbogaciła linię wzorniczą Quattro o meble do gabinetu. Proste kształty brył o wyważonych proporcjach, z wyraźnie zaznaczonymi układami pionowych i poziomych elementów oraz rozwiązania konstrukcji zwiększające komfort użytkowania...
  • Würth - Klej metakrylowy MAK 38
    Doskonale sprawdza się w przypadku klejenia elementów narażonych na wysokie obciążenia dynamiczne i temperaturowe. Z powodzeniem może być stosowany np. do przyklejania metalowych zawiasów meblowych do powierzchni szklanych. Klej MAK 38 ma również szerokie zastosowanie w...

Artykuły podobne

  • Franke Box Center z kolejną nagrodą
    Box Center otrzymał nagrodę w konkursie „Kuchnia – Wybór Roku 2019”. Wielofunkcyjny zlewozmywak Franke znalazł się wśród 9 najciekawszych propozycji do kuchni dostępnych na polskim...
  • Gala Plebiscytu Polska Architektura XXL 2018
    W gościnnych progach warszawskiego Hotelu Vienna House Mokotów Warsaw, 4 kwietnia 2019 roku odbyła się gala wręczenia nagród w Plebiscycie Polska Architektura XXL 2018. Uroczystość, podczas...
  • Nowoczesna kuchnia wiodącym tematem targów DremaSilesia 2019
    Targi DremaSilesia to największe regionalne wydarzenie poświęcone tematyce obróbki drewna. Głównym założeniem jest kompleksowe zaprezentowanie rozwiązań technologicznych dla małych i...

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski