Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • BRANŻOWY BAROMETR –...
    Tegoroczna edycja targów „Interzum” odbyła się w dniach 16-19 maja br. Z obserwacji przedstawicieli redakcji miesięcznika „BIZNES meble.pl” wynika, że najbardziej wyraziste były w Kolonii idee ekorozwoju, digitalizacji i mobilności. Przypominamy, że podczas...
  • 75 lat KINNARPS - poznajcie...
    Poznajcie historię firmy Kinnarps - rodzinnego przedsiębiorstwa o reputacji innowatora w branży mebli biurowych, którego jednym z największych atutów było kiedyś, jest i teraz znajdowanie optymalnych rozwiązań. DZIEDZICTWO HISTORIA Zanim Jar Anderssonon rozpoczął produkcję...
  • Letnia bryza we wnętrzu -...
    Pastele na dobre opuściły dziecięce pokoiki. Trendy ostatnich sezonów pokazują, że delikatne odcienie są ponadczasowe. Odpowiednio zaaranżowane wpisują się w nawet najbardziej wymagające gusta. Słodkie odcienie W tym sezonie pierwsze skrzypce gra Pate DogWood kolor przypominający...
  • Konkurs: Dokończ zdanie „Mój...
    Na zachętę - zacznijmy od nagród. Nagrodą główną jest voucher na wakacyjną podróż o wartości 6000 zł, zdobywca II i III miejsca otrzyma voucher o wartości 1000 zł, a na kolejnych stu uczestników wybranych przez jury czekają upominki w postaci słonecznych...
  • Temat kuchnia i kilka podpowiedzi...
    Kuchnia to nie tylko meble, zlewozmywak, płyta grzewcza, okap i lodówka. Z doświadczeń Rolanda Stańczyka, architekta od lat zajmującego się projektowaniem wnętrz, wynika, że Ci, którzy są na etapie wyposażania kuchni przykładają bardzo dużą uwagę również i do...
  • Trendy: Pozytywny nastrój w...
    Według KAM to właśnie natura powinna rządzić w kuchni, gdyż w tak skomponowanym wnętrzu zapanuje pozytywna atmosfera a przygotowywanie posiłków stajnie się po prostu prawdziwą przyjemnością. W nowoczesnej kuchni naturalność w postaci drewna, występować może w całej gamie...
  • Zaproszenie: Home Concept...
    Home Concept Warszawa to kolejny przystanek tegorocznej trasy Geberit Clean Tour, ultranowoczesnej przestrzeni "na kółkach", wyposażonej w takie produkty Geberit jak kabiny prysznicowe czy toalety myjące Geberit AquaClean. Geberit Comfort Truck daje możliwość bezpośredniego...
  • Spacer po Szwecji
    Miękkie, innowacyjne, szalenie wygodne w użytkowaniu. Tych produktów potrzebuje aktywna rodzina, mieszkaniec trendy wnętrza, właściciel kawalerki, nowoczesny ogrodnik, zabiegane biuro czy właściciel willi za miastem. Dlaczego Pappelina jest inna od wszystkich dywanów tkanych z...
  • „Wyróżnić się” - dewiza...
    Już ich pierwsza kolekcja tapet zdobyła uznanie ekspertów wzornictwa i uhonorowana została prestiżową nagrodę Elle Decoration Romanian Design Awards 2016. Marka Mind The Gap odważnie podąża własną ścieżką, formułując autorską wizję pięknego wnętrza. Składają się na...
  • Ty też możesz pomóc! Kolejna...
    Inauguracja wydarzenia miała miejsce na tegorocznym Warsaw Fashion Street, gdzie podczas specjalnego pokazu mody zaprezentowana została limitowana kolekcja koszulek ENDO. Ubranka prezentowali mali podopieczni Fundacji w towarzystwie Gwiazd. W tym roku, po raz drugi, twarzą kampanii jest...
  • Ostatni tydzień z niższą...
    Zgłoszenia do kolejnej odsłony prestiżowego konkursu meblarskiego „Diament Meblarstwa 2018”, organizowanego przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika „BIZNES meble.pl” oraz Meble.pl S.A, cały czas napływają. Aby skorzystać z promocji należy do 31 lipca br....
  • Wywiad z Anetą Kołaszewską,...
    Dlaczego marka Endo zaangażowała się w pomoc najmłodszym potrzebującym? Aneta Kołaszewska (fot.1) Endo to marka o dzieciach i dla dzieci. Tworzymy z pasją ubranka dla najmłodszych, dlatego dziecko jest zawsze w centrum naszej uwagi i staramy się widzieć więcej niż czubek własnego nosa!...

Inne artykuły

Aktualności
  • Schenker przejmuje rumuński Romtrans
    Na przestrzeni ostatnich tygodni, po wygranym przetargu, DB Schenker za pośrednictwem Schenker & Co AG w Wiedniu, przejął ponad 99 procent udziałów Romtrans. Oznacza to, że rumuński przewoźnik stanowi intergralną część międzynarodowej sieci transportowo-logistycznej DB Schenker. W...
  • Mikołaj z Agatą
    Agata Meble zaprasza do sklepu firmowego w Gliwicach, gdzie od wczoraj 3 grudnia do 9 grudnia trwają mikołajkowe zakupy z rabatami. Przewidzianych jest też wiele atrakcji i dla dzieci i dla rodziców m.in.: - dla dzieci - spotkanie z Mikołajem, zabawy i konkursy - dla rodziców - licytacje...
  • CIRCLES - czasem mniej znaczy więcej
    Sukno to jeden z najstarszych materiałów znanych człowiekowi. Nieco już dziś zapomniana tkanina w niezwykły sposób ożywa na nowo w formie dywanów Sztuki Beskidzkiej. Ciekawy, nowoczesny design odpowiadający najnowszym światowym trendom to efekt stałej współpracy przedsiębiorstwa z...
  • Program wydarzeń ″arenaDesign 2009″
    Poznaj pełen program wydarzeń na "arena Design 2009": środa, 3 czerwca 2009 11:00 - 11.30 Uroczyste otwarcie arena DESIGN 2009 11:30 - 12:30 Design to projektowanie życia - referat gościa specjalnego „arena DESIGN 2009" Tassilo von Grolman, Tassilo von Grolman Design GmbH...
  • Kierunek Poznań - DREMA, FURNICA i SOFAB 2014
    Sprawdź plan wydarzeń targowych - DZIEŃ PIERWSZY 16.09.2014 r. 10:00 - 11:30 Tytuł „Doradztwo biznesowe współfinansowane przez Unię Europejską w ramach projektu Punkt Konsultacyjny Krajowego Systemu Usług” Miejsce Pawilon 5A Strefa Funduszy Unijnych Organizator Consulting...
Nowości produktowe
  • KUPER - Nitki klejowe
    Produkt wysokiej jakości od KUPER-a - NITKI KLEJOWE - ponad 40 lat doświadczenia - "Made in Germany". Wynaleziona we własnych laboratoriach, oryginalna nitka klejowa KUPER-a produkowana jest na nowoczesnych urządzeniach w firmie KUPER w Niemczech - odpowiednia nitka do każdego zastosowania....
  • SALICE - Stabilizatory do szuflad
    Do tej pory, dla szerokich szuflad stabilizatorem były nieco kosztowne i dość trudne w montażu pręty stabilizujące. Dużo prostszym rozwiązaniem są proponowane przez SALICE rolki stabilizujące umieszczane na krańcach tylnej części szuflady. Zamontowany stabilizator - fot. 1. Co ciekawe,...
  • KWC - Sin Pull-Out
    Styl nowej baterii KWC z pewnością przypadnie do gustu przede wszystkim miłośnikom klasycznej elegancji. Sin Pull-Out, tak jak wszystkie baterie z tej linii, wyróżnia się smukłą, opływową formę, a jej korpus przypomina butelkę. Jest bardzo poręczna, posiada wyciąganą wylewkę...
  • Italpelle - BAROLO
    BAROLO charakteryzuje się delikatnością oraz uczuciem ciepła i wyjątkowej miękkości w dotyku. Powierzchnia skóry jest matowa, uzyskana poprzez wygładzenie a następnie szlifowanie lica i w połączeniu z naturalną, bardzo stonowaną kolorystyką, nadają skórze efektu...
  • LUBCON - LC 500
    Firma LUBCON zajmuje się rozwojem i wytwarzaniem środków smarownych i technik smarowania. Specjalny oczyszczacz LUBCON LC 500 to nowa propozycja dla przemysłu, laboratoriów i warsztatów. Do zadań LC 500 należy m.in. czyszczenie i odtłuszczanie wszelkich materiałów, narzędzi, posadzek...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Największy wybór akcesoriów meblowych!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski