Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Rozmowa: Zamieszkaliśmy w domu...
    Z rozmowy dowiecie się jak tak naprawdę mieszka się w domu wybudowanym z masywnego drewna sosen rosnących w sąsiedztwie koła polarnego i poznacie tajniki budowy takiego domu w Polsce. Jak się mieszka w domu z bali? C.W. Jeśli dziś mielibyśmy znów podjąć taką decyzję, kolejny...
  • Płytkowe trendy na rok 2017
    Sprawdź wg Opoczno - pięć najmodniejszych zestawień płytek ceramicznych na rok 2017 - oto one: fot. 1 - GEOMETRIA NA ŚCIANIE Motywy geometryczne są na czasie i mają szansę utrzymać się także w kolejnych sezonach. W ofercie Opoczno znajdziemy wyraziste, geometryczne wzory płytek w...
  • Kolory we wnętrzach, które...
    Moda choćby w kwestii samych kolorów co jakiś czas się zmienia. Są jednak takie kolory, które nigdy nie wyjdą z mody i dlatego warto zastanowić się nad wyborem barw ponadczasowych i uniwersalnych. Do takich barw należą biel i czerń, szarość, beż i brąz - kolory...
  • Siła heksagonalnych wzorów w...
    Heksagonalne płytki stanowią doskonałą alternatywę dla tradycyjnych kształtów, a przy odpowiednim ułożeniu pozwolą osiągnąć nawet efekt patchworku. Te proponowane przez Grupę Tubądzin mają wiele deseni i siłą heksagonów dają możliwość stworzenia oryginalnych...
  • Weź udział w warsztatach...
    Termin i czas warsztatów Sobota 18.02.2017, od 10.00 do 17.00 Niedziela 19.02.2017, od 09.00 do 16.00 Warsztaty Tapicer w Akcji odbywają się metodą mistrz-uczeń z naciskiem na praktykę- tu ok.80% i teorii - ok 20%. W sumie - 14 godzin warsztatów. UWAGA: Ilość miejsc...
  • Valevsky Home Jewerly
    Prezentowane dzisiaj u nas produkty pochodzą z kolekcji Glamour. Każdy element z tej kolekcji wykonywany jest ręcznie przez mistrzów w swoim rzemiośle w polskiej fabryce w stylu Boutique Factory, gdzie pachnie stal i sypią się iskry według indywidualnych projektów Kingi...
  • Aranżacje przytulnej sypialni w...
    Nowoczesne meble, ręcznie wykonane z wysokogatunkowego drewna sosnowego i bukowego to propozycja dla wszystkich, którzy cenią sobie ponadczasowe piękno i doskonałą jakość. Drewniane meble Anse (fot.1 i 4) to świetny wybór dla miłośników białych wnętrz w stylu...
  • Kierunek Gdynia - wystawa...
    Wystawa otwarta codziennie w godz. 10:00 – 18:00, a ekspozycja jest na tyle interesująca, że zaciekawi dzieci, dorosłych i seniorów. Prezentowane na wystawie obiekty to propozycje firm: Black Plum, BRANDSPOT, FLOWAIR, Interurban, Laboratorium PPNT, LADECO, maradDesign, SITO Poland,...
  • Konkurs dla użytkowników CAD...
    W I etapie konkursu, dzięki zorganizowaniu trzech równorzędnych głosowań projektanci i architekci wnętrz przyznali trzy tytuły „Perły Ceramiki Projektantów 2016” następującym kolekcjom: fot. 1 Royal Place – Grupa Tubądzin, fot. 2 Paris - Grupa Tubądzin...
  • Grupa Klose zaprasza na targi IMM...
    W hali 10.1, na stoiskach A050 i B051 swoją ofertę zaprezentuje Grupa Klose. W ciągu najbliższych 7 dni będzie można obejrzeć premierowe kolekcje mebli skrzyniowych adresowanych do salonu i jadalni, jak i wpisujące się w światowe trendy w branży wnętrzarskiej nowe propozycje mebli...
  • Ekonomiczny system zabudowy...
    Prezentowany system Ecoline skonstruowany jest z płyty MDF wykończonej wysokiej klasy laminatem imitującym drewno lub lakier. Ecoline wyróżnia się jednolitym stylem zabudowy, który tworzą tej samej grubości ścianki boczne, półki i fronty szuflad. - Naszym klientom...
  • Ruszył MONITORING IWP w...
    Przeczesywanie polskiego rynku w poszukiwaniu dobrze zaprojektowanych produktów i usług przez badaczy IWP trwać będzie do 10 lutego 2017 roku. Swoje produkty, które były wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich 3 lat i są dostępne powszechnie i masowo można zgłaszać i poddać...
  • Rozwiązania GROHE dedykowane...
    Essence i Concetto wyróżniają się ponadto perfekcyjnym dopasowaniem do potrzeb domowników. Szczególną uwagę należy zwrócić na moc zastosowanych w bateriach nowoczesnych technologii. W baterii Essence (fot.1-4) jednym z wygodnych rozwiązań, jest możliwość...
  • Podłogi LVT - modne, efektowne,...
    Marka Amtico, która jest europejskim liderem w branży podłóg winylowych (od ponad 50 lat) na wszystkie swoje podłogi udziela dożywotniej gwarancji! Oferta winylowych paneli LVT Amtico jest szeroka i zróżnicowana. Znajdziecie w niej kilkaset gotowych wzorów i...

Inne artykuły

Aktualności
  • Realne iluzje z nową kolekcją tapet Illusions
    Żywe i intensywne kolory nie tylko doskonale ożywiają wnętrze, ale i wprawiają w wyśmienity nastrój jego mieszkańca. Tapety z kolekcji Illusions, belgijskiej firmy Omexco, umożliwiają zaaranżowanie barwnego, wręcz bajkowego wnętrza. Kolory i odcienie Illusions przywołują skojarzenia...
  • OSTRÓDA SIĘ ZBLIŻA - Bydgoskie Meble zapraszają
    Wrzesień zbiża się wielkimi krokami, a razem z nim termin kolejnych targów w Ostródzie. Targi odbywać się będą w dniach od 11 do 13 września 2007roku w Europa Center w Ostródzie. Bydgoskie Meble serdecznie zapraszają wszystkich obecnych klientów, a także nowych, którzy zechcieliby...
  • Nowa witryna KLUDI
    Firma Kludi od 1 sierpnia zmieniła stronę internetową. www.kludi.pl - to nowy i jeszcze bardziej funkcjonalny serwis, który ma być w założeniu kompletnym źródłem informacji o aktualnej działalności firmy i jej produktach. Zmiany w internecie Odmłodzona wersja strony, poza zachowaniem...
  • DOMOTEX 2007 - europejskie święto pokryć podłogowych.
    Targi DOMOTEX są imprezą, od której firmy reprezentujące europejską branżę podłogową, rozpoczynają właściwie kolejny rok swojej działalności. To okres wyznaczania nowych trendów oraz premier dla nowości w ofertach producentów. Jest to również okres bezpośrednich spotkań dla...
  • Polskie firmy na targach Orgatec
    19 października rozpoczynają się w Kolonii Międzynarodowe Targi Mebli Biurowych i Artykułów dla Biur - Orgatec 2004. Tegoroczna edycja tej największej w Europie imprezy wystawienniczej branży wyposażenia biur odbywać się będzie pod hasłem "Living at work". Organizatorzy chcą...
Nowości produktowe
  • Proform - MODULOFORM
    Firma Proform wciąż zaskakuje nas swoimi pomysłami, które szybko zyskują uznanie wśród krytyków branży meblarskiej. Ostatnio zdobywają popularność Panele Dekoracyjne MODULOFORM. MODULOFORM to elementy o nowatorskim wzornictwie, wykonane na bazie płyty MDF, oklejone folią PCV. Panele...
  • SITAG - Kolekcja PREMIUM
    Limitowana seria SITAG PREMIUM, która właśnie ujrzała światło dzienne, powstała z myślą o indywidualistach, osobach z charakterem oraz ceniących rozwiązania niebanalne. W jej ramach każdy może także stworzyć swój własny niepowtarzalny fotel. Fotele wykonane z najwyższej jakości...
  • BLACK+DECKER™ - System POWER COMMAND
    System POWER COMMAND - koszenie trawy bez przestojów Funkcja zastosowana w kosiarkach żyłkowych pozwala bez przestojów zwiększyć długość żyłki tnącej trawę. Intuicyjne i proste w obsłudze rozwiązanie daje całkowitą kontrolę nad linią cięcia, zwiększając długość...
  • FAMAD - DWFO
    Wiertarko - frezarka ościeżnic drzwiowych DWFO jest urządzeniem przeznaczonym do wykonania w ramiaku ościeżnicy otworów pod montaż zawiasów, jak również wybrania pod osadzenie płytki zamka. Podstawą urządzenia są dwa spawane korpusy stalowe połączone belkami. Maszyna została...
  • Villeroy & Boch - Płytki Opulent Chic
    Kolekcja płytek występuje w ciepłych odcieniach kremowego, cappuccino i brązowego, które wspaniale współgrają ze złotymi ornamentami wprowadzając do współczesnych wnętrz powiew finezji i luksusu z minionych epok. Barokowe tradycje Kolekcja płytek ściennych i podłogowych Opulent Chic...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Zamów regały i szafy w dowolnym wymiarze!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski