Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Zwycięzcy Konkursu ,,Diament...
    W tym roku blisko 90 podmiotów zgłosiło ponad 130 produkty: meble, a także akcesoria i komponenty, spośród których jury wyłoniło najlepsze. Kapituła brała pod uwagę wzornictwo i zgodność z aktualnymi trendami, innowacyjność i zaawansowanie technologiczne oraz...
  • Zimowo-świąteczna kolekcja IKEA...
    IKEA na tegoroczne święta przygotowała wyjątkowo szeroką gamę produktów, dla których inspiracją było surowe piękno Islandii. W tym roku IKEA postawiła nie tylko na świąteczne dekoracje, ale również na podarunki dla wszystkich, którzy są dla nas ważni. Co...
  • Home office - urządzamy biuro w...
    Home office, czyli praca zdalna, to dziś także modny trend, z którego pracownicy korzystają coraz częściej. Jest konsekwencją rozwoju technologii, zmiany podejścia oraz wynikiem pojawienia się nowej generacji pracowników i pracodawców. Elastyczność, mobilność,...
  • Tak było na Archiwnętrza 2017
    Pierwsze spotkanie Archiwnętrza odbyły się w magicznym miejscu - Pojnarówka coffe and bar – zabytkowej, odrestaurowanej secesyjnej kawiarni. To wspaniałe miejsce było strzałem w "10" - stworzyło doskonałą atmosferę do rozmów na temat projektowania i polskiego...
  • Trendy: Czas na aksamit, zamsz i...
    Co więcej, także skóry, a nawet tworzywa sztuczne pokrywają się mięciutkim meszkiem. Można więc śmiało powiedzieć, że to prawdziwy pluszowy i zamszowy szał. W te trzy, będące teraz na topie materiały ubiera się sofy, fotele, leżanki, pufy, podnóżki, po prostu...
  • Kolekcja SIMI by Wajnert MEBLE to...
    Spośród 130 zgłoszonych do konkursu produktów: mebli, akcesoriów i komponentów, kapituła, biorąc pod uwagę wzornictwo, zgodność kolekcji z aktualnymi trendami, ergonomiczność i funkcjonalność, a także innowacyjność wybrała i nagrodziła 32 produkty, w tym...
  • Wywiad: My nie wyposażamy...
    Czym jest Home Concept? R. T. Home Concept to galeria wnętrz, czyli ponad 50 salonów oraz 300 produktów w Warszawie na siedmiu tysiącach metrów kwadratowych, a w Katowicach na jedenastu. To miejsce, gdzie znajdziesz inspirację, pomoc, ciekawe rozwiązania i materiały, a do...
  • Temat podłoga: Dąb Kategatt by...
    Szlachetne oblicze podłogi Kategatt występuje w formie litej deski dębowej i stanowi doskonały mariaż estetyki, praktyczności i wytrzymałości. Nadzwyczajna jakość i wytrzymałość podłogi Kategatt tkwi w jej materiale oraz procesie produkcji. Ta lita deska dębowa o jednolamelowej...
  • CTO Lighting – najnowsza marka...
    CTO Lighting założona została w roku 1997 przez Chrisa i Clare Turner i od początku swojej działalności może się poszczycić rzemieślniczą produkcją lamp najwyższej jakości. O wyjątkowości oświetleniowych smaczków CTO Lightin świadczy chociażby prestiż ich nabywców,...
  • Kuchnia otwarta na strefę...
    Otwarta kuchnia na pewno musi się pięknie prezentować, a jednocześnie nie może stracić na funkcjonalności, gdyż pomimo swojego reprezentacyjnego charakteru nadal pozostaje miejscem przygotowywania posiłków i przechowywania zapasów kuchennych. - Wyeksponowanie kuchni i...

Inne artykuły

Aktualności
  • ASP Wrocław zaprasza na wykład
    Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu zaprasza na wykład pt.: "Użycie materiałów ceramicznych w szkle artystycznym". Pokaz i wykład poprowadzi yard. doc. Mustafa Agatekin. Termin: 30 stycznia, godz 11:00, sala 306 w budynku na ul. Traugutta. www.asp.wroc.pl
  • Ruszył jeden ze znaków rozpoznawczych Łódź Design Festival
    Łódź Design Festival to jedno z najważniejszych w Polsce wydarzeń, związanych z projektowaniem i z dobrym, szeroko rozumianym wzornictwem. W tym roku będzie to jubileuszowa - 10 edycja tego festiwalowego wydarzenia. Wracając do samego konkursu make me! to jest on adresowany do...
  • Łódzka IKEA ma już rok!
    Hasło przewodnie to: "Jedz, Mebluj się, Pokochaj” i jak sugeruje jego treść, urodzinowa feta oscylować będzie wokół szwedzkiej kuchni, olbrzymiego tortu oraz wyjątkowo atrakcyjnych ofert cenowych. JEDZ 27 listopada o godz. 14.00 IKEA zaprasza na poczęstunek urodzinowym tortem,...
  • Sportowy duch branży sanitarnej
    Głównym celem Akademii Futbolu jest wspieranie rozwoju ukrytych talentów poprzez ułatwienie dostępu do profesjonalnych metod szkoleniowych oraz klubów piłkarskich, a także stworzenie możliwości aktywnego spędzania czasu dla sympatyków piłki nożnej. Warto podkreślić, że...
  • Wkrótce promocja BLUM z prezentami
    Oferta promocyjna Blum jest wyjątkowa - dołączono do niej super prezenty. Pierwsza propozycja ofertowa - za zakup 16 dowolnych szuflad TANDEMBOX intivo otrzymać można w prezencie - zestaw akcesoriów kuchennych ORGA-LINE* Szuflada TANDEMBOX intivo długość boku: 450 mm lub 500 mm wysokość...
Nowości produktowe
  • Schattdecor - Decor Selection 2014 - ciąg dalszy
    Prezentowane dekory firmy Schattdecor idealnie nawiązywać będę do modnego, coraz częściej spotykanego u nas stylu skandynawskiego. fot. 1 - Noce Moscato - dekor, który powstał na bazie orzecha europejskiego o szerokich kwiatach, niewielkich sękach i delikatnych porach drewna. Końcowy...
  • Italvelluti - JAPAN COLLECTION - TOKYO
    Charakterystyczny dla TOKYO jest wygląd oraz delikatność dotyku, upodobniający ją do weluru. Jednak technicznie jest ona i to wielokrotnie od weluru wytrzymalsza i krótko mówiąc zdecydowanie od niego lepsza. TOKYO można zdefiniować jako mikrowelur, łączący wytrzymałość i...
  • Nowy Styl - Krzesła sklejkowe
    Podczas gdy we wnętrzach domowych cenimy „ciepło” naturalnego drewna jest ono zbyt delikatne, aby sprostać ryzykom uszkodzenia, na jakie codziennie narażone są meble w obiektach użyteczności publicznej. Krzesła laminowane cechuje natomiast trwałość i łatwość utrzymania w...
  • KLER - C140
    Na poznańskim salonie meblowym firma Kler zaprezentowała nowy zestaw mebli wypoczynkowych Program C 140. Jego nowoczesny design, wysokie walory użytkowe oraz innowacyjność wpłynęły na decyzje jury, które postanowiło przyznać mu Złoty Medal MTP. Program C140 - to niezwykle ciekawa,...
  • Stanley - Klucz płaskooczkowy z grzechotką Stanley
    Mechanizm grzechotki z przełącznikiem kierunku obrotu pozwala na szybkie dokręcenie lub odkręcenie śruby bez konieczności zdejmowania klucza. Jest to szczególnie przydatne, gdy przykręcany element znajduje się w trudnodostępnym miejscu, przez co założenie narzędzia jest kłopotliwe....

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Największy wybór akcesoriów meblowych!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski