Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Oto SPACE - komfort i...
    SPACE to meble z duszą - przypadną do gustu tym, którzy kochają przestrzeń, a one odwdzięczając się komfortem i funkcjonalnością staną się dodatkowo ozdobą każdego mieszkania, domu a nawet biura. Należyty komfort zapewniają szerokie siedziska i ergonomiczne oparcia, należytą...
  • Moda na styl rustykalny
    Cenimy to, co naturalne, tradycyjne i piękne – a takie właśnie są meble w stylu rustykalnym. Meble rustykalne to ponadczasowe piękno i naturalność, połączone z solidnością i funkcjonalnością. W rustykalnych wnętrzach nie ma miejsca na dekoracje, które nie wnoszą żadnej...
  • Salony HOUSE&more szykują sie do...
    A w salonach, których na wiosnę w Polsce będzie jeszcze więcej, tuż obok produktów Miloo i Miloo Home należących do HOUSE&more, znajdziecie szeroki wybór mebli i akcesoriów sygnowanych holenderską marką Rivièra Maison. Marka Rivièra Maison jest...
  • Kierunek DOM INTELIGENTNY i...
    To będzie już 6 edycja targów, które pokażą, że w idealnym domu XXI wieku technologia i design ściśle ze sobą współgrają, po to, aby zapewnić jak najwyższy komfort komfort jego mieszkańcom. Organizatorzy na tę jedyną w swoim rodzaju imprezę zaprasza wszystkich,...
  • Dywany tkane z miłości
    Dziś podbijają świat designu oraz zdobią luksusowe wnętrza. A wszystko zaczęło się spotkania podczas przyjęcia w latach 90. ubiegłego wieku. Carlos Vera Dieppa był biznesmenem. Przez lata odnosił sukcesy w administracji, hotelarstwie i turystyce, lotnictwie, a nawet kinematografii....
  • Inwestycja z Pappelina
    Rozbudowując portfolio marek w sklepie meblowym warto zwrócić uwagę na szwedzką markę Pappelina. Firma proponuje zupełnie nowe podejście do aranżowania i dekorowania podłóg. Produkty Pappelina to przede wszystkim wysokojakościowe chodniki i dywany plecione z certyfikowanego...
  • Kolekcja SPRIDD oparta na...
    SPRIDD jest kolekcją limitowaną, stworzoną we współpracy IKEA ze znanym brytyjskim projektantem Kitem Neale’em (fot.3). To kolekcja m.in. namiotów, toreb, kompletów pościeli, pudełek, termosów i kubków. „Wszystko, co tworzymy, musi mieć jakiś...
  • Dobra oferta dla kochających...
    Każdy z wnętrzarskich stylów ma swoich zwolenników i przeciwników. Nie inaczej jest w przypadku glamour, jednak ten styl jest szczególny. Poza luksusem i błyskiem wnosi on dużo swobody do aranżacji wnętrz i często pozwala nabrać dystansu do tego, co dzieje się...
  • Spotkaj się na trasie z marką...
    Geberit Comfort Truck mierzy ponad 4 metry, ma 18 metrów długości i waży ponad 19-ton. W jego środku znajdują się 3 w pełni wyposażone kabiny łazienkowe w najnowocześniejsze produkty marki Geberit. „Geberit Comfort Truck to nowy, unikalny projekt i znakomite narzędzie...
  • Seminarium Carpet Studio
    Już wiadomo, że seminarium Carpet Studio będzie wyjątkowe, gdyż głównym punktem programu będzie oficjalna polska premiera najnowszej propozycji EGE – oryginalnej kolekcji wykładzin Rawline Scala, zainspirowanej modą odzieżową z różnych dekad oraz kręgów...
  • W roli głównej - łóżko od...
    Najważniejszą rolę w sypialni pełni łóżko. Warto postawić na łóżko drewniane, gdyż właśnie w takiej wersji będzie idealnym uzupełnieniem zarówno klasycznego jak i nowoczesnego wnętrza, a do tego jest ekologiczne, trwałe i solidne. Prezentujemy ciekawe i...

Inne artykuły

Aktualności
  • Kurs Suszarników
    Termin zgłaszania uczestników upływa 12 marca 2010. Kurs będzie prowadzony przez wybitnych wykładowców o dużym doświadczeniu zawodowym. Program kursu obejmuje podstawową wiedzę z zakresu teorii suszenia drewna, najnowsze techniki suszenia, konstrukcje suszarń, systemy sterowania...
  • Meble dla indywidualistów
    Dla ludzi poszukujących pięknych naturalnych przedmiotów, podkreślających oryginalność i będących, w pełnym tego słowa znaczeniu, indywidualistami proponujemy zestaw mebli CLASH do jadalni, salonu i aneksu kuchennego. Stylistyka kolekcji CLASH nawiązuje charakterem do średniowiecza co...
  • Meblomarket w Redzie zaprasza na zakupy
    Kilka dni temu w Redzie został otwarty salon meblowy "Meblomarket".Na powierzchni 340 m2 została zaprezentowana imponująca oferta mebli nowoczesnych i klasycznych. Asortyment meblowy został dostosowany do istniejących potrzeb klientów tego lokalnego rynku. Każdy, kto tylko planuje zakup...
  • Mądre budowanie - dom modelowy
    KRONOPOL zaprasza 15 września na otwarcie domu modelowego wybudowanego w technologii "System Kronopol". Dom modelowy został wybudowany przez firmę Kronopol przy współpracy Firm Towarzyszących. ADRES: Żary u. Serbska 56 - przed głównym wejściem do Kronopolu. W godzinach 10:00 - 15:00...
  • Budowlana Marka Roku 2007 - wyróżnienie dla Knauf
    Wyróżnienie dla Knauf Tynki dekoracyjne w najnowszym rankingu Budowlana Marka Roku 2007 prowadzonym przez ASM Centrum Badań i Analiz ogłoszonym podczas BUDMY 2008. Podczas tegorocznych poznańskich targów BUDMA 2008 zostały ogłoszone wyniki rankingu Budowlana Marka Roku 2007 - największego...
Nowości produktowe
  • Blanchon - Olej do Parkietu
    Olej Blanchon jest prosty w użyciu - nakłada się go bezpośrednio na przygotowane drewno za pomocą wałka. Co ważne - w celu uzyskania doskonałego wykończenia parkietów i podłóg nie wymaga żadnego polerowania ani ręcznego ani za pomocą szlifierki. Olej nakładać można również na...
  • Meble Fann - sprzedaż - SIMPLE i NEW LINE Plus by Timoore
    Obie kolekcje mebli łączą w sobie nowoczesny design, należytą jakość i funkcjonalność. W dodatku – co ważne w przypadku mebli dla dzieci – są w pełni bezpieczne. Wszystkie ich elementy są atestowane. Krawędzie oraz kanty mebli zostały starannie wyszlifowane i w miarę...
  • Hettich - TopLine XL
    Okucie to charakteryzuje się przede wszystkim cichą pracą i doskonałymi właściwościami jezdnymi. Dodatkowy komfort zapewniają opcjonalne systemy: Silent System, umożliwiający łagodne domykanie drzwi, oraz Easys, zapewniający elektromechaniczne wspomaganie otwierania drzwi oraz ich...
  • SITS - SELMA
    SELMA wyróżnia się odważnym, modernistycznym kształtem, urzekając swym jakże mocnym, wyrazistym wyglądem. Siedzisko mebla wsparte jest na dość wysokich, zgrabnych, metalowych nóżkach w kolorze czarnym. Należyty komfort zapewniają tworzące jedną linię mebla oparcia...
  • Profim - MyTurn
    Fotel MyTurn reprezentuje najwyższy poziom elegancji i stylu. Wykorzystując precyzyjne, skórzane wykończenia połączone z elementami aluminiowymi Paul Brooks - autor projektu nadał kolekcji cech produktu w najwyższej klasie premium. Wersja obrotowa MyTurn (fot.3) jest wręcz idealną...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Kuchnie.pl - twoja kuchnia na wymiar w 7 dni!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski