Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Startuje konkurs „Spełnij...
    Celem konkursu jest zaprojektowanie mebla inspirowanego pracami plastycznymi dzieci, które zostały nagrodzone w konkursie „Mebel dziecięcych marzeń 2017”. Organizator przydzieli zgłaszającym się projektantom prace, na podstawie których zaprojektują oni meble. Termin...
  • Nowa kolorystyka blatów nowej...
    Nowe kolory są zgodne z najnowszymi tendencjami w aranżacji wnętrz, począwszy od modnych odcieni bieli, przez wyrafinowane szarości aż po elegancką czerń. Projektanci z włoskiej firmy LAMINAM opracowali nową paletę wzorów dla spieków kwarcowych LAMINAM XL 12+. Są one...
  • Wpływ ekspozycji na wzrost...
    Duży wpływ na sprzedaż produktów duńskiego brandu ma merchandising, czyli sposób aranżacji produktów danej marki w przestrzeni handlowej. Vita Copenhagen słynie z nowoczesnego podejścia nie tylko do projektowania produktów, ale w równie profesjonalny...
  • Laureaci konkursu „Mebel...
    Z kilkuset prac plastycznych zrealizowanych przez dzieci w wieku od 6 do 14 lat nagrodzono 10. Laureatami zostali: fot. 2 - „Balonowy fotel”, Natalia Bałut (7 lat), Ryglice. fot. 3 - „Szafka z puzzli”, Bartosz Cieślak (9 lat), Siemianowice Śląskie. fot. 4 - „Fotel...
  • Salon Mebest z największą...
    Znajdziecie tutaj tegoroczne nowości, m.in. Zebra Home Concept, bogatą ofertę foteli i krzeseł, a także zróżnicowaną propozycję nowych modeli stołów. Wśród prezentowanej kolekcji nie zabrakło także starszych programów, m.in. cieszącego się niesłabnącą...
  • Nowe katalogi Gala Collezione
    Pierwszy z katalogów (fot.2) to przede wszystkim prezentacja nowych modeli mebli wypoczynkowych 2016/2017. Można w nim znaleźć między innymi zestaw modułowy Massimo (fot 1) i Domo (widoczny na okładce katalogu fot.1), zestaw wypoczynkowy Mondo (3) na który składają się sofa...
  • Konferencje DESIGN - nowe trendy...
    Pierwsza konferencja już w najbliższy wtorek tj. 29 listopada, hotelu andel’s by Vienna House w Łodzi. Kolejne spotkanie będzie miało miejsce w Hotelu Best Western w Katowicach - tu 6 grudnia, a cały cykl tegorocznych spotkań DESIGN, Virtus Studio zakończy 8 grudnia, konferencją w...
  • Tak było na jubileuszowej 10....
    10. edycja spotkania z dobrym wzornictwem OKK design! odbyła się 16 listopada 2016 r. w przestrzeni MYSIA 3 w Warszawie i jak na jubileusz przystało była naprawdę wyjątkowa. Udział w spotkaniu wzięła rekordowa liczba uczestników - ponad 200, osób w tym liczna grupa...
  • STOP hałasowi w biurze
    Dlatego tak ważne jest zapewnienie prawidłowej akustyki w pomieszczeniach biurowych, zwłaszcza tych - typu open space. Badania naukowe dowodzą, że większa liczba elementów znajdujących się w pomieszczeniu poprawia jego parametry akustyczne. Ogromne znaczenie ma też wykorzystanie...
  • Meble.pl S.A. otrzymało nagrodę...
    Meble.pl S.A. po raz pierwszy laureatem Konkursu zostały w 2010 r. Od tamtej pory marka niezmiennie w swojej działalności kieruje się uczciwością, rzetelnością oraz zasadami etyki. Świadczy o tym przyznany jej po raz kolejny Certyfikat Jakości Biznesu a także Statuetka Przedsiębiorstwo...
  • Weź udział w konkursie...
    Zasady konkursu są proste. Zgłaszając udział w konkursie, wystarczy wysłać fotografię swojego zrealizowanego projektu meblowego, w którym wykorzystane zostały produkty firmy Niemann Polska. Może to być np. projekt mebli kuchennych, pokojowych czy szafy. UWAGA - uczestnik może...
  • Wystawa „Moderna. Przemysł i...
    Wystawa otwarta będzie do 28.11.2016, a jej kuratorami są Agnieszka Jacobson-Cielecka oraz Paweł Grobelny. „Moderna. Przemysł i rzemiosło” jest prezentacją najlepszych prac inspirowanych modernizmem, zaprojektowanych przez będących na samym szczycie, topowych polskich...
  • Zaproszenie na wernisaż i...
    Wystawa "adaptuj_przystosuj 15 PE-P" jest wystawą projektów - trzech niezależnych grup studentów Pracowni Współpracy z Przemysłem prowadzonej przez prof. Katarzynę Laskowską, as Joannę Lisiecką Wydział Architektury i Wzornictwa, Uniwersytet Artystyczny w...
  • Hiszpania w Twoim domu - w kuchni...
    Dla miłośników stylu hiszpańskiego mamy dobra wiadomość. Teraz, dzięki nowej kolekcji marki Ceramstic o nazwie ARMONIA mogą wprowadzić do swojej kuchni lub łazienki ciepły i przytulny klimat Półwyspu Iberyjskiego. Kolekcja płytek ceramicznych Armonia to gładkie kafelki o...
  • Siła geometrii w 4 zestawach...
    Mowa o zestawach Manor, Studio, Cottage oraz Loft, które są również dobrym przykładem na to, jak przy pomocy koloru frontu oraz rodzaju uchwytu można diametralnie zmienić styl mebla. Na jeden komplet mebli wchodzi szafka podumywalkowa o szerokości 60-80 i 120 cm z dwiema...

Inne artykuły

Aktualności
  • Tak było na Nocy z Designem
    Tegoroczna Noc z Designem, której przyświecało hasło przewodnie „Design Naturalnie” była nocą pełną atrakcji. Byłyśmy ( nasze trio żeńskie, reprezentujące Meble.pl)) na otwarciu nowej przestrzeni Galerii Inspiracji Architekta - kreatywnego miejsca stworzonego z...
  • Palladiano Travertino – szczypta włoskiej finezji
    Tradycja wykorzystywania trawertynu do dekorowania wnętrz mieszkalnych sięga czasów starożytnego Egiptu. Był on wówczas cennym surowcem budowlanym, zwanym często egipskim alabastrem. Ze względu na walory dekoracyjne używany był do wyrobu posągów, waz, a także wznoszenia ścian budowli....
  • Marka godna najwyższego zaufania
    W ogłoszonych właśnie wynikach europejskiego badania satysfakcji złotą statuetkę i tytuł The Most Trusted Brand w kategorii Urządzenie AGD otrzymała Amica. Tytuł ten cieszy tym bardziej, że Amica otrzymała ten tytuł po raz szósty z rzędu. Wyróżnienie to potwierdza, że liczba...
  • Jesienne spotkania z VIRTUS Studio
    fot. 1 DESIGN - nowe trendy w architekturze wnętrz Pierwsze jesienne spotkanie z designem - 24 września w Krakowie, a tam nowi wystawcy, mnóstwo designerskich nowinek, ciekawi goście ze świata designu, młodzi twórcy w towarzyszącej strefie:polski dizajn fot. 2 ARCHITEKTURA...
  • SELENA - Rozpoczęcie inwestycji w Nantong (Chiny)
    Zarząd Selena FM S.A. informuje, że otrzymał w dniu 9.06.2008 r. od strefy ekonomicznej w Nantong w Chinach potwierdzenie zawarcia umowy inwestycyjnej pomiędzy spółką Selena Co S.A. z siedzibą we Wrocławiu a Nantong Economic & Technological Development Area Administrative Commitee....
Nowości produktowe
  • Holzma - Piła panelowa HPP 250 P
    Maszyną tą jest szybka, kompaktowa i precyzyjna - nowa piła panelowa HPP 250 P do plastyku. Mała, mocna i niedroga: może uchodzić za "mistrzynię". Jest masywna, wszechstronna i wydajna a o to dbają krótkie cykle cięcia, kompaktowe wymiary maszyny i najwyższy wymiar jakości....
  • SEALY - Hybrid Style
    Tym co odmieni polskie sypialnie i ustanowi nowy standard komfortu jest absolutna nowość, technologia jakiej jeszcze nie było. Szanowni Państwo, oto materac SEALY HYBRID STYLE. Produkt ten, jak wskazuje nazwa jest hybrydą. Łączy on tradycyjnie używane sprężyny z nowoczesną pianką...
  • Felder - G 330
    Precyzyjne oklejanie obrzeżami bez dodatkowych, ręcznych poprawek jest przekonującym atutem dla G 330. Wyposażenie, zalety parametry G 330: Pulpit sterowania z wyświetlaczem LCD i klawiaturą - Regulacja temperatury kleju - Automatyczna redukcja temperatury kleju - Włączanie + wyłączanie...
  • VITAP - SIGMA2TAS
    SIGMA2TAS jest wiertarką automatyczną wyposażoną w głowice poziome i dodatkowo w głowice pionowe dolne, gwarantującą wysoką precyzję obróbki. Maszyna jest wykonana przez firmę Vitap przy użyciu zaawansowanych technologii z prostym uruchomieniem i błyskawiczną regulacją. Wiertarka...
  • Celma - Szlifierka taśmowa
    Taśma ścierna napięta na dwóch rolkach przesuwa się z prędkością 400 m/min co daje prędkość szlifowania 6,6 m/s. Szlifować można takie powierzchnie jak: drewno lite i materiały drewnopochodne np. płyty wiórowe, sklejki, płyty pilśniowe, tworzywa sztuczne, metale (przy usuwaniu...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Kuchnie.pl - twoja kuchnia na wymiar w 7 dni!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski