Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Outlet Mesmetric - salon dobrych...
    Mieszkanie dobrze urządzone, wyposażone w najlepszej jakości meble i przedmioty użytkowe nie tylko robi wrażenie na gościach, ale przede wszystkim sprawia, że przez wiele lat nie musimy się martwić o zmianę jego przestrzeni. O tym, doskonale wiedzą architekci i projektanci wnętrz,...
  • Wygodne włoskie siedziska na...
    Sofy, kanapy, narożniki mają sprzyjać relaksowi, dlatego tak ważna jest w ich przypadku wygoda, która dodatkowo w parze z estetyką wykonania czyni te meble idealnie nadającymi się do salonu. A jak powinien wyglądać i jednocześnie kryć w sobie wygodny mebel wypoczynkowy? Przede...
  • Stawiamy na jakość
    W jaki sposób chcieli Państwo zaprezentować swoją firmę podczas tej edycji OKK! design? A.P. Nie wszystkie wnętrza publiczne są takie same. Czasem inwestor poszukuje czegoś nieszablonowego, nietypowego. Czasem jego potrzeby są specyficzne - np. w budynku ambasady potrzebne są okna i...
  • Szafa wnękowa ubrana w tkaninę
    Szafy wnękowe Raumplus są meblami „szytymi na miarę”. Do tej pory wśród klientów marki najbardziej popularnymi wykończeniami frontowych drzwi szaf było szkło oraz wykończenia w płycie fornirowanej lub laminowanej. A od teraz, dzięki świetnemu pomysłowi szafy...
  • Łap okazję, rusz na łowy -...
    W siedzibie firmy Coram Poland, w Natolinie pod Łodzią trwa sezonowa wyprzedaż produktów dedykowanych wnętrzom łazienkowym takich jak umywalki, meble łazienkowe, baterie, kabiny i brodziki prysznicowe oraz płytki ceramiczne. Z tego względu, że Coram Poland należy do...
  • Moda na "Art Quilt" - czyli po...
    Moda na szyciowe DIY, czyli własnoręcznie wykonane ubrania, ozdoby czy prezenty, już od kilku lat podbija polskie domy. Nie może więc dziwić rosnąca popularność metod, takich jak patchwork oraz pikowanie, które nie służą jedynie do szycia praktycznych kołder czy narzut, ale...
  • Dynamiczny rozwój urządzeń SPA...
    CZY POLACY DOCENILI JUŻ LUKSUS JAKIM JEST POSIADANIE SAUNY WE WŁASNYM DOMU? M.S. Kiedy niespełna 20 lat temu rozpoczęliśmy działalność na polskim rynku, aż 70% naszych projektów stanowiły realizacje w obiektach publicznych - aquaparkach, hotelach, ośrodkach SPA, pensjonatach, a...
  • Premiery miesiąca
    Najnowszą propozycją na rynku, na którą warto zwrócić uwagę, jest jasnoszara lampa EOS (fot.1-7) duńskiej marki Vita Copenhagen w dwóch wersjach maxi: o średnicy 65 i 75 cm. Pokaźnych rozmiarów model powstał z myślą o nietuzinkowym aranżowaniu dużych...
  • Dobry przykład
    Muuto to stosunkowo młoda firma. Swoją działalność rozpoczęła w 2006 roku, ale już kilka lat później stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych brandów designu północnoeuropejskiego. Dziś wyznacza standardy stylu i funkcjonalności oraz cieszy się renomą i...
  • Projekt wnętrza dedykowany...
    Sekretem prezentowanego projektu, który daje możliwość łączenia różnych potrzeb domowników są proponowane przez IKEA rozwiązania modułowe. W roli głównej występują nowa sofa IKEA VALLENTUNA, składająca się z wolnostojących modułów, które...
  • Ogłaszamy wyniki konkursu...
    Konkurs "Projektujemy piłkarskie emocje" trwał do 8 lipca i polegał na zaprojektowaniu nazwy dla nowego krzesła stadionowego. Spośród wielu nadesłanych propozycji "imion" dla nowego krzesła, Grupa Nowy Styl wybrała 5 najciekawszych odpowiedzi: Euforia, Emotions,...
  • Padł rekord - do konkursu DOBRY...
    „To najwięcej zgłoszeń w historii konkursu, ta edycja to nasz sukces: zgłosiło się wielokrotnie więcej firm niż w latach ubiegłych, to dowód na to, że marka Dobrego Wzoru się umacnia i coraz więcej firm docenia nasze oceny i wskazania. Poza tym firmy widzą zysk promocyjny...
  • Ostatnie dwa tygodnie promocji w...
    By skorzystać z promocji „Im wcześniej, tym taniej” wystarczy do 31 lipca br. zgłosić chęć swojego udziału: TUTAJ Na wszystkie materiały organizatorzy czekają aż do 16 października br. Zapraszamy do udziału w 11. edycji konkursu. SIĘGNIJ PO DIAMENT! Zachęcamy...
  • Studia Total Design Management
    To unikatowy program kształcenia specjalistów w coraz bardziej pożądanym na polskim rynku zawodzie design menedżera, czyli osoby rozumiejącej miejsce wzornictwa w strategii firmy i potrafiącej przejąć odpowiedzialność za koordynację pracy interdyscyplinarnego zespołu...
  • Komfortowy materac w królewskiej...
    Dzięki wielu próbom realizacji najskuteczniejszych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych partnerom biznesowym udało się stworzyć unikatowy koncept, łączący wszystkie parametry wpływające na zadowolenie klienta poszukującego dla siebie najlepszej sypialni. Marki...

Inne artykuły

Aktualności
  • Free-Control zdalnie sterowane poranne czynności
    Dziś jest to już możliwe dzięki niedrogiemu i ogólnodostępnemu systemowi Free-Control niemieckiej firmy KOPP Elektrotechnika. Ale Free-Control to nie tylko przyjemniejsze, poranne wstawanie, to znacznie, znacznie więcej… Dom na pilota Free-Control to bezprzewodowy system,...
  • Spór o ceny drewna - oczekiwania drzewiarzy i argumenty LP
    Drzewiarze zrzeszeni w Polskiej Izbie Gospodarczej Przemysłu Drzewnego w zapowiadanym na 16 lipca proteście chcieli udowodnić, że branży grozi zamykanie zakładów, a ich pracownikom - masowe zwolnienia. Ich zdaniem głównym powodem takiej sytuacji są zbyt wysokie ceny drewna zbywanego przez...
  • ICPD wychodzi naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów
    - Zależy nam na tym, aby zapewnić naszym klientom możliwość cieszenia się z zakupionych inwestycji bez konieczności angażowania ich w czasochłonne obowiązki. Dlatego też odciążamy ich z formalności, biorąc większość z nich na siebie. Koordynowanie samemu wszystkich spraw...
  • Nowości Targowe N-POL
    N-POL zaprasza na Targi DREMA w Poznaniu Hala nr 3 stoisko nr 32. Z własnej gamy produkcyjnej N-POL na szczególną uwagę zasługują frezy VHM z nową geometrią ostrzy i ich nowe możliwości. Cieszące się coraz wielką popularnością frezy typu ZG-GL „zgrubno-wykańczający”...
  • Akcesoria meblowe
    Prezentujemy akcesoria meblowe firmy Gamet w nowych formach i wykończeniach. Najnowsze technologie produkcji akcesoriów umożliwiają podwyższenie jakości i obniżenie ceny mebla. Dzięki współpracy z najlepszymi projektantami i dzięki najnowocześniejszym technologiom oraz nieustannym...
Nowości produktowe
  • Classen - Listone Bianco
    Jasna, stylowa podłoga, wzbogacona mozaikową różnorodnością to prawdziwa ozdoba wielkomiejskich wnętrz. Wzór paneli Listone Bianco, z najnowszej kolekcji City marki Classen, oczaruje swoim spokojem i elegancją. Coraz częściej nowoczesne wnętrza w swoim wystroju nawiązują do stylu...
  • Kronopol - Płyty meblowe laminowane
    Pierwsza, wyjątkowa kolekcja - Symfonia DĄB to linia płyt ze strukturą synchroniczną, w skład której wchodzi 6 zróżnicowanych kolorystycznie dekorów: Dąb Carmen, Dąb Figaro, Dąb Giovanni, Dąb Nabucco, Dąb Tosca i Dąb Traviata. Na czym polega wyjątkowość kolekcji Symfonia DĄB...
  • BRE.MA. - CNC VEKTOR 15
    Centrum obróbcze CNC VEKTOR 15 - BRE.MA. BRENNA MACCHINE s.r.l prezentowany na targach DREMA 2008 przez firmę TEKNIKA został nagrodzony Złotym Medalem MTP. Centrum przeznaczone jest do sekwencyjnego wiercenia, frezowania i profilowania paneli o zmiennych wymiarach bez konieczności ręcznego...
  • Geberit - Monolith
    W istocie jest to elegancki moduł z wbudowaną spłuczką natynkową, która może pełnić funkcję rezerwuaru dla toalety stojącej, jak również stelaża ze spłuczką do miski podwieszanej. Czysta forma i wysoka jakość łączą harmonijnie miskę z łazienką. Produkt jest dedykowany dla...
  • Häfele - Okucia DUO
    Okucia DUO występują w 3 wariantach kolorystycznych: niklowany, biały i czarny - oba ostatnie kolory to nowość kolorystyczna Häfele. Dużą zaletą jest możliwość indywidualnego regulowania siły podtrzymującej: - funkcja podtrzymująca - front jest podtrzymywany w dowolnym położeniu...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Zamów regały i szafy w dowolnym wymiarze!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski