Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • WSPOMINAMY - IKEA Kraków ma już...
    Sklep IKEA znajdował się dokładnie w tym samym miejscu, co teraz. Był jednak prawie trzy razy mniejszy. Na powierzchni 11 tys. m kw. dostępnych było 6 tys. artykułów. Mimo, że dziś ich liczba wydaje się dość skromna, w tamtych czasach oferta robiła spore wrażenie. Namioty przed...
  • Kronospan Design Center Warsaw...
    Kronospan Design Center Warsaw to wielofunkcyjna przestrzeń o powierzchni 300 m2, wypełniona wysokiej jakości materiałami drewnopochodnymi oraz komponentami firmy Kronospan, dedykowanymi branży wnętrzarskiej, meblarskiej i budowlanej. Aranżację wnętrz showroomu powierzono warszawskiej...
  • Ekologiczna, multizadaniowa,...
    Sprawdźcie jak stworzyć strefę kuchenną, która będzie funkcjonalna, wydajna, a zarazem prosta w obsłudze. Wszyscy oczekujemy by gotowanie stało się szybkie, łatwe i komfortowe, a kuchnia zwiększyła swą funkcjonalność i bezobsługowość. Producenci wyposażenia kuchennego...
  • Jadalnia OTTAWA by BoConcept w...
    Ottawa już od pierwszej chwili pojawienia się na rynku w 2013 roku zyskała wielkie uznanie na całym świecie. Za jej sukcesem stoją - tu również od samego początku nagrody, jak choćby honorowy Red Dot Award 2013. Kolekcję Ottawa wielu ceni za jej charakter, który Karim Rashid...
  • Moc Alexandrite
    Wielość odmian kamieni naturalnych to dowód na to, że natura potrafi zaskakiwać, na co doskonałym przykładem jest właśnie Alexandrite - nowy kwarcyt w ofercie firmy Interstone. Kamień Alexandrite jest wyjątkowy. Mieszają się na nim ze sobą przeróżne odcienie zieleni...
  • Krzesła Forum Seating na...
    Stadiony te to: Ras Abu Aboud (40 000 miejsc), Lusail (80 000) i Qatar Foundation (40 000). Krzesła zostaną wyprodukowane przez katarskiego partnera Grupy Nowy Styl - firmę Coastal Qatar. Współpraca Grupy Nowy Styl z firmą z Kataru rozpoczęła się rok temu. Firma udzieliła...
  • Forum Designu zaprasza do...
    Forum Designu to pierwsze zrealizowane w Polsce przedsięwzięcie łączące w sobie trzy podstawowe zadania: promocję projektantów, stałą ekspozycję [showroom o powierzchni 750 m2], sprzedaż. To nie tylko zwykły salon wystawienniczy, ale także wydarzenia promujące polski design....
  • Dni Otwarte w sklepach Würth...
    – Dni otwarte w naszych sklepach są doskonałą okazją dla każdego profesjonalisty z takich branż jak budowlano-montażowa, metalowa, motoryzacyjna czy meblowa, do zapoznania się z szerokim asortymentem i nowościami Würth Polska. Podczas wydarzenia każdy odwiedzający może...
  • Targi FORMA już po raz trzeci
    3. edycja targów FORMA stawia na rzemiosło, na kulturę twórców oraz przedstawienie indywidualnego podejścia do przedmiotów codziennego użytku. Miejsce: Łódź, Piotrkowska 217 termin: 26-27.05.2018 Na tegorocznych targach FORMA pokażą się dobre polskie...
  • Coraz więcej włoskich krzeseł...
    To świetne propozycje dla wszystkich kochających włoski design, dla tych, którzy cenią niepowtarzalny styl, smak i jakość mebli. Dzisiaj u nas, HORECACONCEPT.COM prezentuje uniwersalne modele krzeseł marki SCAB DESIGN, które zaaranżują, a przy tym odświeżą kolorami...
  • Teraz głos ma publiczność!...
    Zapraszamy też na rozmowę, w której jurorzy konkursu - dr Andreas Hettich (Hettich) oraz Andreas Albig (Rehau) - wyjaśniają, czym kierowali się w wyborze 10 najlepszych projektów. Jakie były Panów kryteria w wyborze 10 najlepszych projektów? Dr Andreas Hettich: W...

Inne artykuły

Aktualności
  • Warsztat dla Architektów - ARCHITEKTURA * ŚWIATŁO * PRZESTRZEŃ
    Zorganizowane zostanie ono w ramach corocznej konferencji Architektów*Architektura*Światło* organizowanej wspólnie z Izbą Architektów RP dla ok. 400 architektów z całej Polski. Giampiero Peia to projektant wielokrotnie nagradzany w konkursach architektonicznych, pracujący nad projektami m....
  • Wyjazd po kontrakty FUTURALLIA 2007
    W dniach 6 - 8 czerwca we Francji odbędzie się XII Międzynarodowe Forum Biznesowe FUTURALLIA , Poitier 2007 , impreza wielobranżowa przeznaczone głównie dla małych średnich przedsiębiorstw , poszukujących nowych możliwości nawiązania współpracy kooperacyjnej . Termin zapisów...
  • Potencjał rosyskiego rynku drzewnego - konferencja
    Podczas współorganizowanej przez wydawnictwo Lesprom Network i MTP konferencji „Potencjał inwestycyjny rosyjskiego przemysłu drzewnego w kontekście kryzysu" głos zabiorą eksperci z kilku europejskich krajów, w tym reprezentanci z Rosji, Niemiec i Polski. Konferencja przeznaczona...
  • Nowa odsłona serwisu Podlogi.info
    Serwis Podlogi.info został poszerzony o nowe wartościowe działy, wortal otrzymał również nową oprawę graficzną. Dzięki wprowadzonym zmianom i poszerzeniu zawartości wortal Podlogi.info opisuje temat podłóg globalnie - od płytek podłogowych, przez posadzki drewniane, panele laminowane...
  • Kierunek Poznań - BUDMA 2012
    Budma, to największe targi dla branży budowlanej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Ostatnia edycja, zgromadziła 1420 firm z 33 krajów, które zaprezentowały swoja ofertę na przestrzeni 60.000 mkw. Targi odwiedziła również rekordowa ilość profesjonalnych zwiedzających: 62.000. 21....
Nowości produktowe
  • Blum - AVENTOS HK-S
    Także w przypadku małych frontów dostępny jest wysoki komfort ruchu. Dzięki zintegrowanemu BLUMOTION, AVENTOS HK-S można z łatwością otworzyć oraz delikatnie i cicho zamknąć. Dzięki bezstopniowej funkcji stop mały front uchylny zatrzymuje się na dowolnym poziomie. Korzyści dla...
  • White Around - dystrybucja - Systemy Muunto
    Do tej pory z systemów Muunto mogli korzystać tylko mieszkańcy krain Wikingów czy św. Mikołaja. Ogromna popularność nowoczesnych mebli modułowych sprawiła, że marka otwiera się także na Polskę – oficjalna prezentacja Muunto planowana jest na koniec maja, kiedy to w Poznaniu...
  • ITALVELLUTI - Kolekcja MARENGO
    Nazwa kolekcji tkanin MARENGO pochodzi od miasta Marengo w północnych Włoszech. To również nazwa melanżowej tkaniny, z której niegdyś szyto płaszcze i garnitury. I na koniec to określenie ciemnego odcienia szarości. MARENGO w stylu Italvelluti, to swoisty patchwork żakardowych wzorów...
  • Stanley - Laser liniowy 360°
    Laser liniowy 360°, przeznaczony do prac remontowo-wykończeniowych wewnątrz pomieszczeń, wymagających dokładnego wyznaczenia pionu i poziomu. Pomoże on w takich pracach jak: równe ułożenie kafelków, położenie listew podłogowych i ściennych. Będzie on również przydatny podczas...
  • CAYA DESIGN - LEONARDO
    LEONARDO idealnie wpasowuje się w wiele kanonów współczesnego wzornictwa zarówno w sferze wymogów funkcjonalności, walorów estetycznych, innowacyjności jak i samej jakości wykonania. Prosta forma + modułowość modelu zezwalająca na dowolną konfigurację i...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Zamów regały i szafy w dowolnym wymiarze!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski