Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Tak było na 9. edycji OKK...
    Spotkanie OKK! design odbyło się 5 września, w przestrzeni Mysia 3 w Warszawie, udział w nim wzięło około 150 osób w tym liczna grupa architektów, stylistów i projektantów wnętrz. Wśród polskich premier produktowych - model mebla o nazwie HANA,...
  • POZNAŃ - DZIEŃ 3 -...
    Plan wydarzeń targowych CZWARTEK - DZIEŃ TRZECI 15.09.2016, w tym Ogólnopolski Kongres Meblarski przedstawia się następująco: 10:00 -18:00 Ogólnopolski Kongres Meblarski - „POLSKIE MEBLE – KONKURENCYJNA POLSKA” 10.00 – 10.15 Rejestracja gości; 10.15...
  • Otwarcie nowego salonu Klose w...
    Salon przy ul. Fabrycznej 5, podobnie jak firmowy showroom w Czersku, będzie wizytówką marki Klose. Duża przestrzeń nowego salonu umożliwi prezentację szerokiej oferty Klose, ze szczególnym uwzględnieniem bogatej i zróżnicowanej oferty stołów i krzeseł. Dla...
  • POZNAŃ - DZIEŃ 2 - program...
    Plan wydarzeń targowych ŚRODA- DZIEŃ DRUGI 14.09.2016 9.30 – 10.30 SPOTKANIE ORGANIZACYJNE RZECZOZNAWCÓW SPP Metody stabilizowania deszczułki litej – Valerjan Romanowski, SGGW Organizator: Stowarzyszenie Parkieciarze Polscy Pawilon 3 10.30 – 10.45 Parkieciarz w sieci...
  • Wasza Basia Kochana
    Mało kto z branży meblarskiej nie zna Barbary Kajzerskiej, ona sama o wystawcach targów MEBLE POLSKA, FURNICA i SOFAB wie wszystko. Zawsze na miejscu, miła, uczynna i dba, żeby każdy był zadowolony. Przypomina kiedy trzeba, podpowiada, wyręcza. Taka jest Barbara Kajzerska - oficjalnie...
  • Fotoreportaż: DREMA 2016
    - Zakładamy, że w roku 2016 wartość produkcji przemysłu meblowego sięgnie 42 mld złotych. Dlatego tak ważne są targi DREMA, FURNICA i SOFAB. Potrzebujemy partnerów dostarczających innowacje technologiczne, abyśmy mogli być jeszcze silniejsi w konkurencji na całym świecie - tak...
  • W Polsce został otwarty pierwszy...
    Dzięki nowoczesnemu systemowi kontroli, showroom będzie dostępny dla architektów i ich klientów w trybie 24/7. Za koncepcje wnętrza odpowiada pracownia JMW Architekci. Showroom LAMINAM już od pierwszego dnia wzbudza spore zainteresowanie – to jedyne poza Włochami miejsce z...
  • Ostatni miesiąc przyjmowania...
    Zgłoszenia przyjmowane są TUTAJ w 21 kategoriach produktowych, w ramach których uczestnicy mają możliwość wyboru klasy: standard lub premium, a także w dwóch dodatkowych kategoriach (marketing i komunikacja oraz wizje), bez podziału na klasy. W tym roku wystartowała także...
  • Kierunek POZNAŃ - program...
    Tegoroczna ekspozycja obejmować będzie 7 pawilonów wystawienniczych tj .3, 3A, 4, 5, 5A, 6, 6A oraz teren otwarty, udział w nich weźmie ponad 500 wystawców, którzy prezentować będą innowacyjne maszyny, nowoczesne technologie i szereg najlepszych rozwiązań dla...
  • Fotoreportaż: Furnica, SoFab i...
    W tym roku Międzynarodowe Targi Poznańskie, przygotowując się do Międzynarodowych Targów Komponentów do Produkcji Mebli FURNICA i Międzynarodowych Targów Materiałów Obiciowych i Komponentów do Produkcji Mebli Tapicerowanych SOFAB przeprowadziły bardzo...
  • Finisz akcji "Drema dzieciom"
    W skład jednego zestawu wchodzi łóżko z materacem, szafa i biurko. Meble zaprojektowane są przez Olgę Marczyńską – studentkę III roku Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, wydziału Technologii Drewna i specjalizacji: Projektowanie Mebli, która zwyciężyła w...
  • POZNAŃ - DZIEŃ 4 i ostatni -...
    Sprawdź co będzie działo się ostatniego dnia targów PIĄTEK 16.09.2016 10.00 – 13.00 Pokazy, prezentacje, szkolenia firm branżowych w ramach Strefy Parkietu (FESTOOL, ARMES, Mafell, UV-Technologie, Venga Hartz-Chemie, Blanchon, Janser, Hinterseer, Mat-Tar) Organizator:...
  • Adriana Furniture mówi tak:...
    Skąd pomysł, aby pojawić się na OKK! design? Adriana Karwan, dyrektor generalny Adriana Furniture: Pomysł był bardzo spontaniczny. Nawiązaliśmy kontakt z jednym z architektów, który brał udział we wcześniejszej edycji projektu, zna Olgę Kisiel-Konopkę i polecił nam to...
  • Targowa retrospekcja...
    Na stoisku nr 114 w pawilonie 3A można było nie tylko spotkać się z przedstawicielami redakcji, ale też otrzymać bieżące wydania miesięcznika „BIZNES meble.pl”, wśród nich najnowszy – wrześniowy numer. Godną uwagi inicjatywą była „DREMA DZIECIOM”,...
  • Dzień Otwarty kierunku studiów...
    27 września o godz. 18.00 można wziąć udział Dniu Otwartym kierunku studiów Total Design Management, który odbędzie się w siedzibie Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej przy ul. Koszykowej 79 w Warszawie. W programie spotkania m.in.informacje o programie studiów i...

Inne artykuły

Aktualności
  • IKEA Hanim Poland S.A. laureatem Filarów Polskiej Gospodarki
    IKEA Hanim Poland S.A. została laureatem tegorocznego konkursu Filary Polskiej Gospodarki w regionie Mazowsza. W plebiscycie tym nagradzane są i promowane te przedsiębiorstwa, które nie tylko odnoszą sukces finansowy, ale przyczyniają się jednocześnie do rozwoju swojego regionu i lokalnej...
  • WIELKAnocna PROMOCJA
    Święta Wielkanocne już wkrótce - zaproś więc bliskich do świątecznego stołu. Teraz w Mega Meble WIELKAnocna PROMOCJA. Stoły rodzinne, proste, rozkładane, ... w atrakcyjnie niskich cenach Zafunduj rodzinie wiele radosci przy światecznym stole. Centrum MEGA MEBLE Aleje Jerozolimskie 200...
  • Ważne informacje muszą obiec Ziemię!
    Jacht We Are Water ma nie tylko pokonać trasę, ale także zainteresować fundacją i jej zadaniami. Załogę jachtu We Are Water stanowią dwaj żeglarze Jaume Mumbru i Cali Sanmatri - Katalończycy, których od 14 lat łączy pasja do morza. Przebieg rejsu przypomina o działalności fundacji....
  • Narzuty firmy LOENEN HOUSE
    Od roku 2000 działa w Polsce spółka polsko-holendersko-belgijska - LOENEN HOUSE, która to należy do grupy producentów i importerów tekstylnych artykułów wyposażenia wnętrz takich jak: narzuty, pościel, koce, zasłony czy też poszewki dekoracyjne. Prezentujemy narzuty, które doskonałe...
  • GAZELE BIZNESU - rusza VII edycja
    Rusza VII edycja projektu GAZELE BIZNESU - prestiżowego rankingu małych i średnich przedsiębiorstw organizowana przez dziennik "Puls Biznesu". Gazele Biznesu to ranking najbardziej dynamicznych małych i średnich przedsiębiorstw. Ranking ten to juz znana i wiarygodna w marka w świecie...
Nowości produktowe
  • Famad - JNK
    JNK - jednostronna nakładarka kleju przeznaczona do jednostronnego powlekania elementów drewnianych klejem. Zasadniczym zespołem urządzenia jest wał ogumowany. Na powierzchni cylindrycznej walca ogumowanego nacięte są rowki w postaci linii śrubowej o skoku i głębokości 0,5 mm.Czopy walca...
  • BLUM - AMBIA-LINE do szuflad LEGARBOX
    System AMBIA-LINE zapewnia dużą swobodę projektowania wnętrza mebla, należytą funkcjonalność i porządek na co dzień. AMBIA-LINE w wersji stalowej (fot. 1 i 2) - system dostępny jest w wariantach kolorystycznych takich samych jak szuflady LEGARBOX tj.: jedwabiście biały mat, antracyt...
  • Festool - FAKIR TP 220
    Ostrza umieszczone na wałkach rozrywają tapetę powodując powstawanie lejkowatych otworów, poprzez które będzie dostawać się woda podczas operacji zwilżania. Głębokość zanurzenia ostrza jest regulowana tak aby można ją było dopasować do różnych rodzajów tapet. Z FAKIR...
  • SPA - Woodways
    Oryginalny charakter nadaje tym meblom szlachetna okleina czereśniowa i orzechowa z mocno wyeksponowanym usłojeniem drewna. Proste formy mebli zostały wzbogacone o miękkie krągłości wieńców i ciekawy kształt "falujących" uchwytów. Bogata oferta brył pozwala na zaspokojenie...
  • Bosch - Akumulatorowe nożyce do trawy
    Nie tylko dokładnie przytną trawę na samych krawędziach trawnika, ale również wykonają perfekcyjnie cięcia w miejscach dość trudno dostępnych np. pod krzewami. Charakteryzują się zwartą budową, ich waga to tylko 775 g, wyposażone są w miękką rękojeść o nazwie Softgrip i...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Największy wybór akcesoriów meblowych!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski