Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Dzień z marką Aluprofil w...
    Każdy uczestnik wydarzenia mógł skorzystać z konsultacji oraz porad specjalistów z zakresu doboru oraz montażu produktów marki Aluprofil. Jedną z głównych atrakcji był turniej gry na flipperze „Metallica” .Dla trzech graczy, którzy osiągnęli...
  • Normann Copenhagen – marka...
    Przypadek? Nie. To znakomicie określona misja, know-how firmy i godna podziwu energia do wgrywania, jaką ma Normann Copenhagen. Współpraca z ambitnymi designerami. Otwartość na inspiracje oraz sprawnie działający sposób prowadzenia biznesu to główne czynniki sukcesu...
  • Nowy salon Profbud - poczuć...
    Otwarte 21 czerwca 2016 nowe biuro sprzedaży firmy Profbud to z pewnością miejsce, gdzie klienci mogą poczuć atmosferę swoich przyszłych domów. - Postawiliśmy na klarowną, czytelną funkcję przestrzeni, jej podział na nowoczesne rozwiązania prezentacyjne zakładające dużą...
  • Moda na jasne drewno w kuchni
    Dobrym na to przykładem są nowoczesne meble kuchenne marki ZAJC KUCHNIE, które odpowiadają przyjętej przez firmę filozofii projektowania kuchni jako eleganckiego i przede wszystkim szlachetnie wykończonego mebla. - W kuchni króluje jasne drewno dębowe lub orzechowe w naturalnej...
  • Dzień z ALUPROFIL w Meble.pl
    A w programie: prezentacja produktów, konsultacje, szkolenia i porady specjalistów z zakresu doboru oraz montażu produktów Aluprofil. Każdy z uczestników przybyłych na Dzień z ALUPROFIL otrzyma: - voucher uprawniający do 15% zniżki na zakup produktów marki...
  • Gdynia Design Days 2016 -...
    Głównym centrum festiwalowym GDD będzie Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia, gdzie na wielu inspirujących wystawach, stanowiących autorską interpretację hasła tegorocznej edycji ODZYSKANE, odnoszącą się do historii Gdyni, która w tym roku obchodzi swoje 90. urodziny...
  • Kolorowe grzejniki sygnowane...
    Po pierwsze - działają w superwydajnej, ekonomicznej technologii Low-H2O, po drugie - są trwałe (30 lat gwarancji), po trzecie - bardzo dobrze zaprojektowane, po czwarte - szeroka gama kolorów, w jakich występują może przyprawić dosłownie o zawrót głowy. Kluczem do sukcesu,...
  • Inwestycja z Grupa Products
    W Polsce rośnie grupa klientów, których „sieciowy” poziom oświetlenia przestał zadowalać. To klienci, którzy poszukują indywidualnych projektów, precyzji wykonania i zrównoważonych ze środowiskiem procesów produkcji. Taki poziom...
  • Tak było na 8.edycji OKK! design
    Niezwykle ciekawy wykład pierwszego gościa specjalnego Roberta Majkuta (fot. 1 i 2) - „Historia przyszłości”, dotyczył przeszłości oraz przyszłości, pojęcia czasu, roli designu i wpływie jego twórców na otaczający nas świat. Designer po raz kolejny udowodnił,...
  • Mozaiki szklane w kolorze...
    Taką, dobrą propozycję mozaik szklanych w kolorze bursztynowym, które dodadzą wnętrzu ciepła i elegancji i są sposobem na wprowadzenie do aranżacji ultra modnych rudości i brązów ma w swojej ofercie marka Ceramstic. Pierwsza z nich to mozaika szklana Tesoro (fot.2) -...
  • Kierunek Gdynia - wystawa In...
    Na In Motion zostaną zaprezentowane przedmioty, które są odpowiedzią na wyzwania nowoczesnego, dynamicznego stylu życia i projektowane na potrzeby indywidualnego użytkownika. Wśród nich m.in.: specjalistyczne buty sportowe, ultralekkie śpiwory, rakiety śnieżne, kajaki,...
  • Kierunek - outlet salonu...
    Mieszkanie dobrze urządzone, wyposażone w najlepszej jakości meble i przedmioty użytkowe nie tylko robi wrażenie na gościach, ale przede wszystkim sprawia, że przez wiele lat nie musimy się martwić o zmianę jego przestrzeni. O tym, doskonale wiedzą architekci i projektanci wnętrz,...

Inne artykuły

Aktualności
  • Fotoreportaż: Łódź Design Festival 2014
    Łódź Design Festival to niezaprzeczalnie jedno, wielkie święto designu, w zakresie projektowania i szeroko rozumianego wzornictwa. Tegoroczna już 8. edycja Łódź Design Festival, pod hasłem "Brave New World" odbywa się w dwóch centrach festiwalowych. Centrum Festiwalowe 1 to...
  • Grupa Black Red White laureatem Diamentów Forbesa 2010!
    Należąca do Grupy spółka MEBLE-Black Red White zajęła 3. pozycję na ogólnopolskiej liście oraz 1. w województwie lubelskim (wzrost wartości w latach 2006-2008 o 110,81%). BLACK RED WHITE SA uplasowała się natomiast na 3. miejscu w regionie i 102. wśród firm działających na terenie...
  • Nowy Dyrektor Generalny IKEA Group
    Mikael Ohlsson obecnie pracuje jako Regionalny Dyrektor Sprzedaży na Europę Południową i Północną Amerykę, a od 15 lat należy do kadry zarządzającej. Karierę rozpoczynał w IKEA trzydzieści lat temu w dziale dywanów w sklepie w Linköping. “Mikael Ohlsson posiada umiejętności...
  • Fotoreportaż: Furnica 2012
    W tegorocznej edycji targów FURNICA na powierzchni 5 300 m2 swoje produkty prezentowało 175 firm, w tym 17 firm zagranicznych. Dzisiaj Meble.pl zapraszają na krótki fotoreportaż z targów FURNICA 2012, jutro fotoreportaż z targów DREMA 2012.
  • Thermoplast - Przedsiębiorstwem Fair Play 2006
    Thermoplast Sp. z o.o. podczas tegorocznej IX Gali Programu Promocji Kultury Przedsiębiorczości organizowanej przez Krajową Izbę Gospodarczą uzyskał już trzeci w swej historii tytuł i certyfikat "Przedsiębiorstwa Fair Play" przyznany przez Kapitułę Programu. Nagroda została wręczona...
Nowości produktowe
  • Forner - dystrybucja - MDF ultralekki i czarny
    MDF ULTRALEKKI - standardowy MDF ma gęstość około 740 - 800kg/m3, natomiast oferowany przez Forner MDF Ultralight charakteryzuje się gęstością zaledwie 500kg/m3. Jest o 40% lżejszy. DOSTĘPNE GRUBOŚCI I FORMATY: 12 mm - 1220 x 2440 i 1220 x 3050 15 mm - 1220 x 2440, 1220 x 3050 i 2200 x...
  • FESTOOL - Cristal
    Festool Cristal: nowy mistrz zdzierania. Dobrze mieć wtedy pod ręką wysokowydajny materiał ścierny Festool Cristal. Oddaje on doskonałe usługi w każdej sytuacji, kiedy trzeba szlifować szybko i agresywnie, a większa chropowatość nie odgrywa roli. Dodatkowym plusem jest mniejsze zużycie...
  • NeXtime - Zegary i zegarki
    Materiały te w połączeniu z fachowym wykonaniem tworzą produkt wysokiej klasy - idealny element dekoracyjny w aranżacji wnętrz. Oto najnowsze propozycje zegarów a przy okazji i zegarków na rękę marki NeXtime. Zegary 3D, które przedstawiają: nocną panoramę Nowego Yorku z wyraźnie...
  • Cersanit - FRIDA
    Dzięki różnorodności żywych barw, modnych wzorów i zachwycających dekoracji niepowtarzalna kolekcja FRIDA ożywi i pobudzi Twoją łazienkę. Nada jej przede wszystkim zdecydowanego charakteru i zachwyci wszystkich swoją oryginalnością i świeżością. A wszystko to dzięki połączeniu...
  • WORX - Przecinarka tarczowa WT431KE
    W ofercie firmy Proma Polska jest już dostępna nowoczesna przecinarka Tarczowa marki WORX WT431KE z systemem Revolver. Używając tego narzędzia nawet niedoświadczony monter ciąć będzie dokładnie i precyzyjnie. Przecinarka tarczowa z serii Revolver napędzana jest silnikiem komutatorowym o...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Zamów regały i szafy w dowolnym wymiarze!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski