Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Profim i wyjątkowe spotkanie z...
    W programie m.in. prezentacja najnowszych kolekcji zaprojektowanych dla Profim przez Paula Brooksa i ITO Design, wystawa designu przygotowana przy współpracy z marką Vzór i konkurs z cennymi nagrodami. Będzie też prawdziwy smaczek - premierowy pokaz projektu Chic Air (fot.1)...
  • Zaproszenie: Jubileuszowe...
    Jubileuszowe przyjęcie Muraspec Polska odbędzie się 21 września 2017 r., START godzina 18.30, w przestrzeni Prom Kultury Saska Kępa w Warszawie i rozpocznie się o godzinie 18.30. Muraspec zaprasza na nie ( zaproszenie fot.2) - partnerów biznesowych, architektów i...
  • Zaproszenie Profim - kierunek...
    Profim zaprasza architektów, dziennikarzy, znawców i pasjonatów designu oraz partnerów biznesowych na wystawę, która odbędzie się podczas targów Warsaw Home Expo 2017. Kiedy: 06-08.10.2017 Gdzie: Warsaw Expo w Nadarzynie k. Warszawy, przy Alei...
  • Tak było na 12. edycji OKK!...
    Tematyka 12. edycji skupiała się na tym, co modne, ciekawe i najbardziej pożądane w świecie wyposażenia wnętrz. Rozważano o tym, jak rodzą się i dojrzewają trendy i czy dobry design może mieć termin ważności. Jak zwykle nie zabrakło interesujących prelekcji, inspirujących...
  • Dobry produkt - narożnik FAVA z...
    Narożnik FAVA jest wyjątkowy. Został ubrany w miękką, wysokogatunkową skórę, a jego cechą charakterystyczną są wysokie drewniane nogi połączone z elementami metalowymi oraz fantazyjnie zaprojektowany podłokietnik, delikatnie wygięty na zewnątrz bryły mebla. Narożnik został...
  • Kierunek POZNAŃ, MTP i blok...
    Poznański blok targów zaopatrzenia dla przemysłu meblarskiego to obowiązkowy punkt w kalendarzu wszystkich producentów mebli. W jego skład wchodzą Międzynarodowe Targi Komponentów do Produkcji Mebli FURNICA i Międzynarodowe Targi Materiałów Obiciowych i...
  • Czytelnia IKEA na dworcu w...
    Została ona od podstaw zaaranżowana przez IKEA Kraków, która promuje w ten sposób nowy katalog. Jak ją urządzono? Czytelnia ta, to półotwarta, o wyjątkowym klimacie przestrzeń o powierzchni około 9 m2, którą wyposażono w wygodne fotele i ławy do...
  • Tak było na spotkaniu z Dimą...
    Dima Loginoff przyjechał do Polski na specjalne zaproszenie włoskiej marki oświetleniowej Axolight, która w tym roku obchodzi 20-lecie istnienia. Na spotkanie z Dimą przybyła liczna grupa architektów i projektantów, przedstawicieli mediów i miłośników...
  • Inspiracje w sam raz na jesień -...
    Do domowego kącika wypoczynkowego warto wybrać sofę i fotel, a jeśli miejsce na to pozwoli, leżankę, szezlong. Jakie modele są teraz najmodniejsze? Otóż - miękkie i przepastne, z wyprofilowanymi oparciami, wyposażone w dodatkowe wałki czy poduszki. Takie, w których można i...
  • Wystawa O WAZONACH - "ŁADNE...
    A na wystawie, której wernisaż odbył się 10 września - prezentacja 42 wazonów, wybranych projektów mówiących o 42 latach pracy Pięciu Designerów szkła : JANA SYLWESTRA DROSTA, BOGDANA KUPCZYKA, ERYKI TRZEWIK-DROST, RYSZARDA SERWICKIEGO, LUDWIKA...
  • Schody w Polsce. Zobacz, jak...
    Schody od zawsze uchodziły za jeden z najistotniejszych elementów wnętrz. Dość szybko zaczęto dostrzegać, że poza funkcją użytkową, mogą także pięknie wyglądać. W polskiej tradycji stolarskiej jest kilka przełomowych momentów, o których warto wspomnieć. Powiew...
  • Wraca moda na kilimy - weź...
    Kiedy: 07.10.2017, w godz.11:00-14:00 Gdzie: Łódź, Centrum Festiwalowe, Art_Inkubator, Tymienieckiego 3, sala A227 Zapisy: imię, nazwisko, wiek oraz kontakt e-mail należy wysłać na adres - contact@tartarugastudio.pl Prowadzenie: Wiktoria Podolec założycielka pracowni Tartaruga Liczba...
  • Poznań pierwszym przystankiem...
    „Akademia Odplamiania wg PERSEMPRY” w SH BAZAR odbędzie się w godzinach od 10:00 do 15:00 i jest okazją zobaczyć, sprawdzić, przekonać się na "żywo" jaką moc posiada łatwoczyszcząca tkanina Persempra. Razem z ambasadorem marki, sympatycznym Włochem Marco, PERSEMPRA...
  • Technologie baterii kuchennych...
    Szwajcarska marka KWC to firma z historią - powstała w 1874 roku i do dziś w tym samym miejscu prowadzi swój zakład produkcyjny. Od 2013 należy do koncernu Franke. Wielką siłą napędową KWC są innowacje. I tak np. marka KWC, jako pierwsza na świecie opracowała baterię z...

Inne artykuły

Aktualności
  • Inwestycja KPPD w Kaliszu Pomorskim
    Dalsze decyzje dotyczące realizacji tej inwestycji będą uzależnione od sytuacji ekonomiczno-finansowej KPPD i uzyskania finansowania.
  • Letnia ekspozycja basenów Spa w Max-Fliz
    Krakowski salon kompleksowego wyposażenia wnętrz Max-Fliz przygotował letnią ekspozycję basenów z hydromasażem. Na świeżym powietrzu można zapoznać się z bardzo interesującymi propozycjami. Jedną z nich jest model Skyline firmy Jacuzzi. To właśnie w Jacuzzi w XX wieku wymyślono...
  • Promocja w salonach RAD-POL
    Promocją objęte są meble na zamówienie, a każdy z nich jest tańszy o VAT. UWAGA - promocja trwa do końca sierpnia 2016 r. Pełna lista salonów RAD-POL TUTAJ fot. Rad-Pol
  • ABOUT DESIGN ... warto tam być
    Marka wydarzenia została zaprojektowana, aby kształtować standardy szeroko rozumianego stylu życia i oferować swoim odbiorcom najciekawsze pomysły, inspiracje, innowacyjne rozwiązania oraz najwyższej jakości design. Gość specjalny tegorocznej imprezy to Aleksandra Gaca - artystka na co...
  • Dni Dziecka w Blue City
    Blue City w Warszawie zaprasza na DNI DZIECKA, które obywać się będą w dniach od 01 do 03 czerwca br. Więcej: w załączonym zaproszeniu - POWIĘKSZ! BLUE CITY Warszawa ul. Al. Jerozolimskie 179 www.bluecity.pl
Nowości produktowe
  • Metabo - Pilarka TS 254
    To oczywiście nie wszystkie jeszcze zalety TS 254 - oto kilka kolejnych: - podstawa pilarki jest w pełni zintegrowana z obudową co ma znaczący wpływ na jej błyskawiczne składanie i rozkładanie - za sprawą dołączonych kółek można pilarkę wygodnie przemieszczać - hamulec silnika...
  • Nowa Gala - Kolekcja SIGNUM
    Kolekcja Signum oprócz doskonałych parametrów technicznych posiada unikalny i niepowtarzalny wzór. Powierzchnia kolekcji SIGNUM cechuje się delikatnością i subtelnością dzięki efektowi „posypanego brokatu”. Kolekcja SIGNUM głównie polecana jest do obiektów o nowoczesnym...
  • ALPI - ALPIFLOOR
    Ideą oferty ATPOL jest zaoferowanie surowca oraz wykończonych półproduktów, których zastosowanie we wnętrzach pozwoli na uzyskanie harmonii pomiędzy poszczególnymi jej elementami. Produkty firma kieruje zarówno do producentów jak i architektów poszukujących ciekawych technologicznie i...
  • Witex - Kolekcja GRANDE
    Chcąc osiągnąć efekt perfekcyjnie skomponowanego wnętrza naszego domu czy mieszkania nie wystarczy zainwestować w eleganckie meble i wystawne dekoracje. Dopiero przemyślany i staranny dobór wszystkich elementów wykończeniowych, zarówno pod kątem ich jakości, jak i kolorystyki oraz...
  • VIRUTEX - Okleiniarka PR25P/DV
    Kiedy patrzymy na wyeksponowany pięknie mebel z reguły mówimy o jego ogólnych walorach, kolorze, nowoczesnym designie i ogólnej jakości adekwatnej do ceny. Jednak, kiedy zaczniemy przyglądać się takim szczegółom jak wykończenie wnętrza mebla, w którym z innego materiału są wykonane...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...

Wyróżnione firmy

dodaj firmę
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Kuchnie.pl - twoja kuchnia na wymiar w 7 dni!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski