Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Lampy w kropki malowane pędzlem
    Nowa kolekcja lamp jest stonowana, klasyczna, ale nie nudna, ponieważ kropki nie są banalnie równe - są jak malowane pędzlem, lekko nieregularne, co widać dopiero z bliska. Kolekcja zawiera 4 pastelowe kolory, które można ze sobą dowolnie zestawiać. Są idealne zarówno...
  • Garderoby i szafy szyte na miarę
    Dobrze zorganizowaną i pojemną garderobę lub szafę docenią przede wszystkim panie, dla których wygodnego miejsca do przechowywania ubrań i dodatków, tak naprawdę nigdy nie jest za dużo. Propozycje „szytych na miarę”, elastycznych rozwiązań Raumplus, dają...
  • Oto wyniki make me! 2016
    Zwycięzcę konkursu make me! 2016 poznamy w pierwszy dzień festiwalu tj. 13 października 2016 roku. Laureat otrzyma nagrodę główną: 20 000 złotych, ufundowaną przez firmę Ceramika Paradyż - wieloletniego Mecenasa Głównego Łódź Design Festival. Konkurs make me!...
  • Już na początku września 9....
    UWAGA - trwają zapisy na 9. edycję spotkania z dobrym wzornictwem OKK! design. W imieniu organizatorów zapraszamy architektów i projektantów wnętrz do rejestracji. W części merytorycznej przewidziane są prelekcje Partnerów, spotkania oraz wykłady Gości...
  • Czas do wnętrz wprowadzić...
    Przez wielu uważany jest za magiczny, ciepły i kuszący. Jego barwa nadaje wnętrzom przytulny klimat i sprawia, że pomieszczenie staje się miejscem pełnym dobrej energii. Mosiądz może być szczotkowany, patynowany, a nawet lakierowany. Ten najbardziej na czasie jest oksydowany i polerowany....
  • Kłania się Manhattan od Miloo...
    Najnowsza kolekcja Miloo Home daje wiele możliwości stworzenia aranżacji w pełnym splendoru nowojorskim stylu. W kolekcji Manhattan znajdziecie między innymi lśniące chromowanymi wykończeniami i szklanymi blatami stoły i stoliki, a także konsole i biurko. Są też proste w formie sofy -...
  • W roli głównej szkło weneckie
    Lustrzany blask, perfekcja, kunszt, niepowtarzalność i luksus to atrybuty, które przypisuje się włoskiej marce Arte Veneziana. Arte Veneziana przez wiele lat specjalizowała się w reprodukcji weneckiej – neobarokowym i w klasycystycznym wydaniu luster z XVII i XVIII wieku. Z...
  • Podłogowe aranżacje - w roli...
    Ściana czy podłoga zaaranżowana płytkami ceramicznymi nie musi być siatką regularnych prostokątów. Takim geometrycznym hitem aranżacyjnym są obecnie sześciokąty. Płytki ceramiczne w kształcie heksagonów to z pewnością ciekawa alternatywa dla tradycyjnych...
  • JUŻ JEST - Katalog IKEA 2017
    - Katalog IKEA jest także odzwierciedleniem zmieniającego się życia. W dzisiejszym, zabieganym świecie wiele osób na co dzień odczuwa rosnącą presję i zamiast podążać własną ścieżką, żyje tak, by spełniać oczekiwania innych. IKEA wychodzi im naprzeciw – chcemy, by...
  • Konkurs Schindler Global Award...
    Konkurs skierowany jest do studentów architektury, architektury krajobrazu i urbanistyki - UWAGA mogą w nim wziąć udział studenci ostatniego roku studiów licencjackich oraz magisterskich. 7. edycja konkursu Schindler Global Award, odbędzie się w São Paulo w Brazylii, a...
  • Kolorowe elementy dekoracyjne do...
    Produkty sygnowane marką Lamps&Company wyróżniają się wysoką jakość używanych materiałów, starannym doborem kolorów, należytą dbałością o detale. Za tym wszystkim stoi Anna Nawrot, twórczyni i projektantka marki. Warto przytoczyć tu kilka...
  • Przytulne wnętrze - w roli...
    Jak taki efekt osiągnąć? Prostym sposobem na idealne „udomowienia” wnętrza jest miękka i puszysta wykładzina dywanowa, taka, po której z przyjemnością będziemy poruszać się po niej nawet boso. Wykładziny to najbardziej sprawdzone rozwiązanie do sypialni i pokoi...
  • Przegląd lamp sufitowych
    Lampy sufitowe, w zależności od średnicy klosza, mogą stanowić jedno - lub wielopunktowe źródło światła. Jedna duża lampa podkreśli wybraną strefę i skoncentruje uwagę na detalach. Kilka mniejszych - zapewni efekt równomiernego doświetlenia, zapewniając przy tym...
  • Kierunek DOBROTEKA
    W Dobrotece, na łącznej powierzchni 10 000 m2, w siedmiu punktach handlowych znajdą się ekspozycje targowe: Centrum Meblowego Agata, TC Meble, Pasażu Wnętrz Meblonowak, Salonu Firmowego Bryłka, Galeri Wnętrz Lissy, Salonu Firmowego Pyka. Na wszystkich zwiedzających czekają atrakcyjne...
  • MUURLA - marka na którą warto...
    Wśród nominowanych, w kategorii ARTYKUŁY DEKORACYJNE - minimalistyczne, w prawdziwie skandynawskim stylu szklane naczynia (fot.1) marki MUURLA. W skład szklanej i ręcznie wykonanej kolekcji zaprojektowanej dla MUURLA przez Noorę Eerikäinen wchodzą: świecznik/wazon, wys. 25 cm,...

Inne artykuły

Aktualności
  • JUNGET zmiana siedziby
    Z początkiem stycznia bieżącego roku, nastąpiło przeniesienie siedziby firmy Junget z Więcborka, na teren Parku Przemysłowego zlokalizowanego w Solcu Kujawskim pod Bydgoszczą. Park przemysłowy zapewnił firmie Junget dostęp do wszelkich niezbędnych mediów i infrastruktury technicznej....
  • ABCpodlogi.pl - ″fachowiec″ dostępny o każdej porze
    Urządzanie bądź remont własnego mieszkania to czas trudnych, często stresujących decyzji. Szukając potrzebnych informacji sięgamy po prasę branżową bądź liczymy na pomoc zaprzyjaźnionych fachowców. Jednak co zrobić gdy znajomi zawodzą, a potrzebujemy indywidualnej pomocy? Radą...
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM zaprasza Państwa do zapoznania się z powyższą rozmową. Odnośnik do artykułu TUTAJ
  • Szkolenie FSC CoC
    Szkolenie kierowane jest nie tylko do przedstawicieli firm, które już posiadają certyfikat FSC CoC, ale także do osób, które chciałby dowiedzieć się czegoś więcej na temat idei odpowiedzialnego leśnictwa i być może wdrożyć system FSC CoC w swojej firmę, a tym samy podnieść jej...
  • Nowe studia mebli KLOSE
    Kolekcja Mebli Klose zaprasza do odwiedzenia ekspozycji swoich mebli w nowych studiach mebli Klose. 1. Galeria Wnętrz Szumen - Jawex w Kielcach - dołączyła do grona najlepszych salonów budujących markę Klose w Polsce. Poprzez właśnie takie studio Klose chce zapewnić nie tylko solidny...
Nowości produktowe
  • SCM - ACCORD 20 F/X
    ACCORD 20 F/X jest kontynuacją maszyn CNC, wcześniej reprezentowanych przez centra ACCORD 40 F/X oraz ACCORD 30 F/X. Konstrukcja nowego centrum ACCORD 20 F/X jest konstrukcją portalową, belkowy stół roboczy posiada podstawowe wymiary 3.680 x 1.380 mm a maksymalna grubość obrabianych...
  • Lechner® - Blaty kuchenne elements by Lechner®
    Blat wykonany jest z płyty wiórowej pokrytej tworzywem mineralnym. Takie rozwiązanie pozwala uzyskać odpowiednią wytrzymałość przy stosunkowo niskiej wadze. Tworzywo mineralne składa się w 1/3 z żywicy akrylowej oraz w 2/3 z wodorotlenku glinu wraz z barwiącymi pigmentami. Blat kuchenny...
  • BESTSALE - Nowe trendy w tkaninach i akcesoriach krawieckich
    Znaleźć tam można m.in. guziki imitujące diamenty, pikowane tkaniny, pikowane skóry, eko skóry oraz wszelkie inne tkaniny, które są niezbędne i w pracy i w domu. Wszystkie wymienione produkty stać się mogą inspiracją do tworzenia najbardziej fantastycznych pomysłów. Hurtowania...
  • Sweet Sit - SISTO
    SISTO jest propozycją Sweet SIt dla zwolenników dość surowego wzornictwa i geometrycznej prostocie. Jego dużą zaletą jest uniwersalność - pasuje zarówno do wnętrz klasycznych, jak i nowoczesnych. Narożnik wyposażony został we wszystkie niezbędne funkcje. Można go...
  • CLASSEN - Nano Silver do podłóg
    Piękno naszych podłóg zależy nie tylko od wysokiej jakości zakupionych materiałów, ale również od sposobu ich pielęgnacji. Płyn do mycia podłóg drewnianych Classen Nano Silver, nowość w ofercie firmy Classen, dzięki zawartości drobin srebra niszczy bakterie, pozostawiając...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Zamów regały i szafy w dowolnym wymiarze!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski