Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Wywiad: W świecie designu warto...
    12 edycji i 6 lat spotkań z dobrym wzornictwem OKK! design, to szmat czasu. Te liczby robią wrażenie, ale sięgnijmy wspomnieniami do początków. Wiele osób ciekawi jak to się zaczęło? Olga Kisiel-Konopka: Mam dwoje dzieci, ale OKK! design to moje pierwsze dziecko, dlatego...
  • Meble do przytulania od WAJNERT...
    Jedną z proponowanych i zasługujących na wyjątkową uwagę tkanin jest MELA – miękki, przyjemny w dotyku materiał typu welur. Tkanina MELA jest nie tylko miękka, ale i gładka, podsiada krótkie włosie i co ważne - doskonale układa się na meblach. Wyróżniają ją...
  • Grupa Klose zaprasza na targi IMM...
    W ciągu najbliższych 7 dni będzie można obejrzeć premierowe kolekcje mebli skrzyniowych adresowanych do salonu i jadalni, takie jak nowoczesny program K32 czy odświeżony system K20-1. Wśród najnowszych rozwiązań sygnowanych marką Klose nie zabraknie również nowych modeli...
  • Oblicze stylu holenderskiego w...
    Wpływ na taką przyjazną atmosferę będą miały materiały, kolory i dekoracyjne dodatki, lansowane obecnie przez designerów znanych holenderskich firm, takich jak HK Living, Zuiver, Be Pure, Dutchbone, Storebror czy Urban Nature Culture. Zimna stal w odcieniu szarym lub czarnym w roku...
  • Drugie anglojęzyczne wydanie...
    Popularność, jaką zyskała pierwsza anglojęzyczna wersja miesięcznika „BIZNES meble.pl”, stała się dla Wydawnictwa meble.pl impulsem do wydawania kolejnych numerów i dystrybuowania ich na zagranicznych targach. W wydaniu 1/2018 można znaleźć m.in.: - artykuł o polskich...
  • Specjalny projekt TON dla Das...
    Tegoroczny Das Haus zaprojektowała czeska projektantka Lucie Koldová (fot.6 i 7), która jest również autorką projektu najnowszego fotela klubowego w kolekcji TON o nazwie Chips. „Lubię pracować z transparentnymi materiałami, więc zaprojektowałam wizualnie lekkie,...
  • Wiadomość od SOFA4YOU.COM
    Wszystkie prezentują niebanalny styl, nowoczesne i niebanalne wzornictwo, są zaprojektowane bezkompromisowo i konsekwentnie, w prosty sposób integrują się z otoczeniem tworząc atmosferę dyskretnego luksusu. Oferta SOFA4YOU.COM kierowana jest do klientów świadomych,...
  • Komunikat: UWAGA - zmiana terminu...
    Tak więc czas ogłosić, że Łódź Design Festival 2018 odbędzie się w dniach od 19 do 27 maja 2018 roku, a hasłem festiwalu są REFLEKSJE. Ogłaszamy również ważne terminy dotyczące wydarzeń festiwalowych: 1. Konkurs make me! - nabór już ruszył - zgłoszenia...
  • Wnętrze stworzone dla...
    Miejscem, gdzie innowacyjne rozwiązania są szczególnie pożądane jest kuchnia. Nowoczesne wyposażenie zadowoli każdego wielbiciela gotowania i sprawi, że przyrządzanie posiłków zmieni się w dobrą zabawę. Dziś mężczyźni zwracają dużą uwagę na swój wygląd...
  • W Baku zagościł polski...
    Etnodizajnowi, jako polskiej specjalności projektowej, w ubiegłym roku poświęcono szczególną uwagę. W najważniejszym miejscu kulturotwórczym stolicy Azerbejdżanu odbyła się prezentacja prac polskich projektantów, związanych z ideą wykorzystywania tradycyjnych...
  • Temat DRZWI: Funkcjonalne, modne,...
    Dzisiaj w naszych aktualnościach specjaliści z Galerii Wnętrz Home Concept podpowiedzą na co zwrócić szczególną uwagę decydując się na zakup drzwi - dobrych podpowiedzi nigdy za wiele - zapraszamy. Drzwi na miarę naszych potrzeb Wybierając drzwi do domu, w pierwszej...
  • Ostatni dzwonek na udział w...
    Zwycięski projekt zostanie wdrożony do produkcji przez firmę Spectra Lighting. Na laureatów czekają również nagrody pieniężne. Konkursowe prace można składać do 31 stycznia 2018 r. Rowlux, materiał, z którego ma być wykonana konkursowa lampa, to innowacyjny...
  • Konkurs Interior Design Awards...
    Organizatorem konkursu jest firma Promedia, która tegoroczną edycję kieruje do hoteli znajdujących się na terenie Polski. Jurorzy konkursu Interior Design Awards 2018 wyłaniając i oceniając najlepsze realizacje wnętrz hoteli, będą brali pod uwagę atrakcyjność wnętrza i jego...
  • Webinarium: Projektowanie kuchni...
    W trakcie trwania webinarium, zaprezentowane zostaną również przydatne narzędzia, przyspieszające codzienną pracę projektantów i stolarzy. Webinarium odbędzie się w dniu 26.01.2018 r. o godz. 11:00. Udział w nim jest bezpłatny, jedyne wymagania to wcześniejsza rejestracja...

Inne artykuły

Aktualności
  • ErgoTest
    Portal edukacyjny ZDROWIE BIURO zaprasza do ErgoTestu pt. " Ergonomia pracy w biurze". Ankieta ErgoTest została stworzona przez specjalistów od bezpieczeństwa pracy, ergonomii, lekarzy oraz socjologów. Wypełniając ją dowiesz się czy Twoje miejsce pracy jest bezpieczne, ergonomiczne, czy...
  • Inspirujące gresy
    Wyjątkowe walory estetyczne i użytkowe łączą w sobie gresy. Swoim wyglądem nawiązują do marmuru, granitu i piaskowca. Ogromna różnorodność pod względem kolorów i struktur, daje projektantom i inwestorom nieograniczone możliwości realizowania swoich inspiracji. Najbardziej znane są...
  • Stół na wiele lat
    Czy jednak pamiętamy, że stół bez względu na swój design powinien być solidny i wytrzymały? PIĘKNY, BO DREWNIANY Trwały, mocny, niezawodny, wytrzymały – synonimów jest wiele, ale każdy z nich sprowadza się do jednego: bezpieczeństwa użytkowania wyrobu. Wytrzymałość...
  • Stosowanie przepisów Unijnej Weryfikacji Legalności Drewna
    Jeśli importują Państwo drewno lub produkty z drewna (w tym także celulozę i papier) na teren UE, to jest duże prawdopodobieństwo, że należą Państwo do grupy podmiotów podlegających rozporządzeniu UE nr 995/2010 dotyczącemu legalności drewna, które wchodzi w życie w marcu 2013 r....
  • Ekspozycja NOTI w Krakowie
    Meble wypoczynkowe NOTI od 1 kwietnia są dostępne w sprzedaży w krakowskim salonie wyposażenia wnętrz MAX-FLIZ. Na ekspozycji można zobaczyć meble z kolekcji Rosco, Meltemi, Artivum i Mula. MAX-FLIZ ul. Zakopiańska 58 30-418 Kraków Tel.: 012/ 290 83 42 meble@max-fliz.com.pl Godziny...
Nowości produktowe
  • Hera - LED L-Pad
    Doskonała integracja nowoczesnego wzornictwa oraz kolorystyki, sprawia, że oprawa LED L-Pad przyciągnie uwagę każdego. Obudowa oprawy wykonana jest z profilu aluminiowego natomiast klosz wykonany jest z plexi o grubości ok. 0,5cm. Oprawa LED L-Pad produkowana jest w kolorze białym, czarnym,...
  • WAJNERT - PASADA
    PASADA - komplet z pomysłem na wypoczynek - nowość w ofercie firmy Meble WAJNERT - producenta mebli tapicerowanych i twardych. Łagodne linie, stylizowane poduchy i funkcja spania dają gustowną i wygodną kombinację. W sam raz na popołudniowy relaks, przyjęcie albo dobry sen. Ustawność i...
  • SZYNAKA MEBLE - WOW
    System mebli WOW wyróżniają symetryczne kształty brył oraz kolorystyka mebli - połączenie grafitu, dębu nagano i zieleni iguana. Meble wykonane są z wysokiej jakości płyt laminowanych, a w skład całej kolekcji wchodzą: szafy ubraniowe 2 i 3-drzwiowe, regał wysoki 1-drzwiowy +...
  • LAUFEN - VAL 95 cm
    Umywalka VAL 95 cm została stworzona z myślą o oszczędności miejsca w łazience - jej szerokość wynosi tylko 42 cm. Nowa umywalka VAL 95 cm - podobnie jak inne modele tej serii - wszystkie o prostych geometrycznych kształtach z jedną dużą niecką - jest bardzo elegancka i funkcjonalna....
  • Bosch - Domowa piła uniwersalna
    Wysoki komfort pracy gwarantuje miękka rękojeść Softgrip, a bezpieczeństwo dodatkowa osłona palców i włącznik Lock-off. Kompaktowa piła PST 10,8 LI wyposażona jest w system SDS obsługiwany jedną ręką, dzięki któremu można w każdej chwili zmienić kierunek cięcia i skorzystać z...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Zamów regały i szafy w dowolnym wymiarze!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski