Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Hettich on Tour w Meble.pl
    W roli głównej RoadShow Hettich wystąpi system szuflad InnoTech Atira - nowe wcielenie szuflad InnoTech, poruszających się na gwarantującej najwyższą jakość użytkowania prowadnicach Hettich - Quadro. - Szuflada InnoTech Atira przekonuje swymi walorami właśnie tę grupę stolarzy,...
  • VITA Copenhagen Collection 2016
    Przystępne cenowo, świetnie zaprojektowane, staranie wykonane oraz funkcjonalne lampy są wyróżnikiem portfela produktów VITA Copenhagen. Styl i strategia działania niewielkiej rodzinnej firmy z Kopenhagi mocno ewaluował od 2007 roku. Dziś marka stawia na dynamiczne...
  • HomeDays – mieszkaj pięknie!...
    To pierwsza tego typu impreza w Warszawie, skupiająca przedstawicieli wszystkich sektorów branży mieszkaniowej, począwszy od wyposażenia, wykończenia wnętrz, tekstylia, artykuły dla domu, po designerskie gadżety, upominki, rękodzieło i sztukę użytkową. Na targach HomeDays...
  • Mobilny showroom „Hettich on...
    „Hettich on Tour” to inicjatywa niemieckiego producenta okuć meblowych, firmy Hettich. Mobilny Showroom swoje tourne rozpoczął 26 kwietnia. W przeciągu 45 dni odwiedzi 18 miast w Polsce, a 19 maja zawitał do głównej siedziby Meble.pl S.A. w Rzeszowie. -„W naszym...
  • Adriana Furniture zaprasza do...
    Twoja wymarzona wersja sofy Marka idzie z duchem czasu. Wie, że każdy klient jest indywidualistą i chce stworzyć unikalny klimat wnętrza. Oferta mebli Adriana Furniture liczy 34 modele, ale biorąc pod uwagę liczbę dostępnych wariantów mamy do czynienia z kilkoma tysiącami...
  • Dla miłośników stylu glamour
    Styl glamour ma tyle samo zwolenników co przeciwników, a jest swoistą odpowiedzią na ascetyzm i surowość oszczędnego w formie minimalizmu. Charakterystyczny dla stylu glamour jest eklektyzm, będący fuzją bogatej ornamentyki z oszczędną formą. To zręczne połączenie z...
  • Aktualne trendy w urządzaniu...
    Po pierwsze - łazienkowe akcenty „Materiały użyte podczas urządzania łazienki powinny nie tylko cechować się wysoką jakością wykonania i interesującym designem, ale muszą również sprostać trudnym warunkom, które panują w pomieszczeniu. Wilgoć i częste zmiany...
  • Letnie trendy w sypialni
    Obecnie trendy związane z naturą znów mocno dają o sobie znać. Połączenie drewna z naturalnymi surowcami oraz drobne, mocne akcenty – to niekwestionowane trendy w letniej sypialni w 2016 roku. Naturalne drewno Powrót do natury to obecnie wykorzystywanie naturalnych...
  • BAI - wyjątkowe siedzisko i do...
    BAI występuje w kilku wersjach. Samo siedzisko o kubełkowej formie może być z tworzywa, ubrać je można w tkaninę lub eksoskórę. Co do podstaw - to tu do wyboru mamy płozy, stelaż czteroramienny na smukłych nóżkach oraz podstawę obrotową pięcioramienną jezdną. Do...
  • Otwarte seminarium...
    Seminarium Profesjonaliści dla Profesjonalistów organizowane jest przez TopSolution we współpracy z wydziałami technicznymi uczelni wyższych i firmami dostarczającymi rozwiązania dla branży meblarskiej. Termin: 9 i 10 czerwca 2016 r. Miejsce: Wydział Technologii Drewna...
  • Wiosenna promocja cenowa Gala...
    Narożnik Coletto marki Gala Collezione to mebel dla wymagających. Na pewno spodoba się zwolennikom nowoczesnego stylu, poszukujących dużego, funkcjonalnego mebla, na którym z powodzeniem wypocznie cała rodzina. Został tak zaprojektowany, by w maksymalnym wymiarze przenieść Cię do...
  • Kierunek Warszawa - otwarcie...
    DŁUGAshowroom zaprasza serdecznie architektów, projektantów i dekoratorów, a także przedstawicieli mediów. Swoją obecność należy potwierdzić do 19 maja, pisząc na adres: MC@DLUGASHOWROOM.PL W trakcie spotkania, jego uczestnicy poznają marki, z którymi...
  • Dni Otwarte – Kler Classic...
    W salonach Kler czekają kolekcje, które łączą w sobie szlachetność surowców - z kunsztem rzemiosła, bardzo dobre wzornictwo – z przemyślaną funkcjonalnością. Wśród nich między innymi premierowe, zaprojektowane z klasyczną elegancją zarówno meble...
  • PRZYPOMINAMY o FESTIWALU WNĘTRZ...
    W 2015 roku był to kolor MARSALA, a w tym, Instytut Pantona i to po raz pierwszy wybrał dwa kolorystyczne odcienie - Rose Quartz i Serenity i to one są inspiracją dla FESTIWALU WNĘTRZ 2016. Termin Festiwalu: 11-12 czerwca 2016 Miejsce: Kraków, Centrum Targowe Chemobudowa, ul....
  • UWAGA: FURNICA, DREMA, SOFAB...
    Mamy dobrą wiadomość dla firm chcących wziąć udział w targach zarówno FURNICA, DREMA jak i SOFAB 2016, a mianowicie jest szansa skorzystania z promocyjnej oferty cenowej za udział w tegorocznych targach. Firmy chcące skorzystać z promocji powinny przesłać organizatorom...

Inne artykuły

Aktualności
  • MSP w sprawie Fabryki Obrabiarek do Drewna Sp. z o.o.
    Potencjalni inwestorzy to: 1.Zakład Budowy Maszyn MADREW S.c. z siedzibą w Szczecinku, 2.Robert Jaruga, Łódź.
  • Brytyjska marka Sofa.com otworzyła w Polsce fabrykę ZAPAROH
    Nazwa „ZAPAROH” składa się z pierwszych liter nazwiska prezesa zakładu Artura ZAkrzewskiego i imion założycieli, PAta Reevesa i ROhana Blackera. ZAPAROH jest spółką zależną, w pełni należącą do Sofa.com i będzie wyłącznym producentem produktów sofa.com - luksusowych...
  • Grupa FERRO złożyła prospekt emisyjny w KNF
    Doradcami w procesie upublicznienia Spółki są: Millennium Dom Maklerski S.A. (oferujący) oraz CMS Cameron McKenna Dariusz Greszta sp. k. (kancelaria prawna). Audytorem Grupy jest KPMG Audyt sp. z o.o., natomiast doradcą Zarządu Grupy FERRO jest UniCredit CAIB Poland S.A. Przedmiotem...
  • OIGPM na targach MEBLE
    Partnerem branżowym targów MEBLE 2008 będzie tradycyjnie już Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, której stoisko wraz z przyległą salą konferencyjną mieścić się będzie w Pawilonie nr 6A. W trakcie tegorocznych targów Izba planuje przeprowadzenie dalszej kampanii...
  • SFM złożył wniosek do prokuratury....
    Swarzędz Meble S.A., informuje, iż Zarząd Spółki, wykonując uchwałę Rady Nadzorczej, złożył w dniu 05.11.2007 r. do Prokuratury Okręgowej w Poznaniu zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez Pana Włodzimierza Ehrenhalta byłego Wiceprezesa i Prezesa Zarządu Swarzędz Meble S.A....
Nowości produktowe
  • Hilding - Baby Safe i Baby Coco
    Materace są całkowicie zdrowe i bezpieczne dla maluchów, zapewniają spokojny i komfortowy sen - tak ważny w pierwszych miesiącach życia dziecka. Pierwszy, Baby Safe ( fot. 2 - wkład materaca) jest materacem piankowym dwustronnym z warstwą kokosu, utwardzający wkład materaca. Dla jeszcze...
  • Oras Cubista - Bezdotykowe baterie łazienkowe
    Energooszczędna, inspirowana sztuką kubizmu i niezmiernie przyjazna w użytkowaniu – taka jest nowa, bezdotykowa bateria z serii Oras Cubista. Producent wprowadził ją na polski rynek. Oras, światowy lider w projektowaniu ekologicznych baterii do łazienek i kuchni, wprowadził na nasz...
  • REHAU - RELAZZO style
    Na tle innych dostępnych systemów wyróżnia się też zadziwiającymi wartościami dopuszczalnych obciążeń oraz strukturalną powierzchnią do złudzenia przypominającą powierzchnię drewna. Podkonstrukcja systemu RELAZZO style składa się z wytrzymałych profili aluminiowych oraz...
  • Italpresse - XL/6
    Prasa Italpresse dostępna jest w dwóch rozmiarach: 2500x1300 oraz 3000x1300. XL6 gwarantuje wysoką jakość i precyzję obróbki na co znaczący wpływ ma zastosowanie doskonałych komponentów mechanicznych. Przykładem może być niemieckiej produkcji centralka hydrauliczna i układ...
  • Bosch - System FlexiClick
    W skład systemu wchodzi wiertarko-wkrętarka akumulatorowa GSR 14,4 V-EC FC2 Professional lub GSR 18 V-EC FC2 Professional + wymienne uchwyty takie jak: wiertarski, do wkręcania blisko krawędzi (mimośrodowy) i kątowy. Dodatkową częścią systemu jest także wymienny uchwyt SDS-plus,...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Największy wybór akcesoriów meblowych!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski