Podziel się:

Nie bijemy się cenowo z konkurencją

20-05-2011
Do schowka
Z Leszkiem Wójcikiem, prezesem Zarządu i Piotrem Wójcikiem, wiceprezesem Zarządu Fabryki Mebli Stolpłyt oraz Wójcik Fabryki Mebli rozmawia Marek Hryniewicki.
Jak oceniacie polski rynek? Z jednej strony sprzedaż mebli „siadła”, z drugiej – ten rynek jest psuty przez ustawiczne promocje, wyprzedaże, kilkudziesięcioprocentowe przeceny. Jak wasza firma odnajduje się na tym rynku?

Piotr Wójcik: Polski rynek jest jedynym, na którym nie odnotowaliśmy spadków – sprzedajemy na nim porównywalne ilości mebli, jak jesienią ubiegłego roku. Dla nas to spore zaskoczenie. Osiągamy to bez psucia naszej strategii, która zakłada, że nie bijemy się cenowo z konkurencją. Każdy, kto uważnie śledzi nasze poczynania nie odnotuje przecen na nasze wybrane produkty wyższych niż 10%, np. weekendowych, kiedy wspólnie z Partnerami organizujemy promocje. Poza tym trzymamy nasze ceny na solidnym, stałym poziomie. Źle oceniamy zabiegi niektórych producentów, którzy robią ogromne promocje, tym samym niszcząc rynek, niszcząc swoją pozycję, wpadając w spiralę obniżek cenowych. Handlowcy zaczynają wtedy oczekiwać podobnych zachowań także od innych producentów. Tymczasem koszty produkcji mebli rosną. Od końca ubiegłego roku praktycznie wszyscy producenci, łącznie z nami, podnieśli ceny, głównie z powodu drożejących surowców. My jesteśmy jednym z ostatnich producentów, który podnosi ceny. Rosną nam praktycznie wszystkie koszty surowcowe, w największym stopniu ten wzrost dotyczy płyt, których ceny w przeciągu ostatnich 15 miesięcy, wzrosły o kilkadziesiąt procent.

Na ile oceniacie swój udział w polskim rynku?

Piotr Wójcik: To na razie są właściwie śladowe udziały...

Leszek Wójcik: 10-15% produkcji własnej.

Piotr Wójcik: ...ale cały czas rosną, bo zaczynaliśmy od zera. Jest to już znacząca część sprzedaży, którą odczuwamy w naszych fabrykach.

Leszek Wójcik: Można dodać, że jednym z powodów decyzji o wejściu naszej marki na polski rynek była chęć zdywersyfikowania sprzedaży.

Piotr Wójcik: Strategicznym celem jest dojście do 30-40% udziału rynku krajowego w naszej sprzedaży. W tempie, w jakim się rozwijamy możliwe jest, aby nie redukując sprzedaży eksportowej tak zwiększyć sprzedaż w Polsce, aby osiągnęła zamierzony poziom . W 2010 r. ukończyliśmy znaczące inwestycje, które zapewniają nam odpowiedni zapas mocy produkcyjnych, które możemy przeznaczyć na potrzeby rynku polskiego.

Co legło u podstaw sukcesu, tego, że w tak krótkim czasie udało się osadzić na polskim rynku markę Meble Wójcik?

Leszek Wójcik: Przede wszystkim dobór ludzi, zespołu.

Piotr Wójcik: To jest dobre pytanie, bo nas też zaskoczyło takie ciepłe przyjęcie. Wiele czynników wpłynęło na wstępny, mały sukces – jak to nazywam – naszej marki. Na pewno bazą jest zespół, który powstał. W firmie powstała organizacja opiekująca się tylko i wyłącznie tym rynkiem. Do firmy dołączył projektant, który zajmuje się projektowaniem mebli pod potrzeby polskiego klienta, dołączyli dobrzy, doświadczeni przedstawiciele handlowi oraz zespół ludzi w biurze w Elblągu. Oczywiście również na tym rynku zaangażowana jest nasza doświadczona kadra z dwóch fabryk. Kolejny kluczowy czynnik to produkt. Nasze meble od początku spodobały się polskim klientom – zarówno kupcom, jak i finalnym konsumentom. Kolejny czynnik to cena – została tak skalkulowana, by była do zaakceptowania dla klienta finalnego. Wreszcie jakość – myśmy przełożyli na rynek polski to, czego nauczyliśmy się na rynkach zachodnich, czyli najlepsze doświadczenia i technologie. Poza tym sposób komunikacji z rynkiem – dostępność naszej firmy dla klienta, otwartość, elastyczność. Klient lubi z nami pracować, chętnie inwestuje w naszą  markę, chętnie przeznacza powierzchnię w swoim sklepie, by prezentować nas jak najlepiej.
Nie posiadamy własnych sklepów, współpracujemy z ok. 250 salonami w całej Polsce. Ich akceptacja dla naszego produktu jest bardzo ważna. Jeżeli ci partnerzy wstawiają do swoich salonów nasze meble, jeżeli te meble kreują obrót, przynoszą zyski, to jest to nasz wspólny sukces.

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
a rabat 50 % to nie psucie rynku?
07:13:01 2011-05-24
Dziękujemy Wam za nie psucie rynku. Dzięki wam wszystkie salony oczekuja teraz warunków ekspozycyjnych jak u "Wójcika".Mówi się o rabacie 50%.
Artek
Odpowiedz
Re: a rabat 50 % to nie psucie rynku?
18:39:21 2011-05-26
rabat ekspozycyjny to raczej reklama - nie ma twoich mebli nikt ich nie kupi... Znam firmy produkcyjne z ustaloną ceną detaliczną a sklep dostaje 40% na marże...
nowac
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Fotoreportaż Meble.pl cz. 1...
    Targom MEBLE POLSKA 2017 towarzyszyły Targi HOME DECOR - prezentacja wnętrzarskich nowości i inspiracji oraz arena DESIGN - wyjątkowe wydarzenie dedykowane wzornictwu przemysłowemu. A w części pierwszej - ekspozycje producentów mebli tapicerowanych i mebli skrzyniowych - do...
  • Ostatni dzień targów MEBLE...
    Wydarzenia DNIA CZWARTEGO - 17.03.2017 przedstawiają się następująco: 10:00 - 16:30 Tytuł WARSZTATY Z RENOWACJI MEBLI Opis arena DESIGN Miejsce Pawilon 5 antresola Prelegent Paweł Machomet, Rzuć Pan Okiem Akademia Sztuki w Szczecinie Zasady wstępu: Wejście w cenie biletu 11:00 - 11:45...
  • Dzień trzeci w Poznaniu -...
    Harmonogram wydarzeń targowych - DZIEŃ TRZECI - 16.03.2016 przedstawia się następująco: 10:00 - 17:00 Tytuł WARSZTATY Z RENOWACJI MEBLI Opis arena DESIGN Miejsce Pawilon 5 antresola Prelegent Paweł Machomet, Rzuć Pan Okiem Akademia Sztuki w Szczecinie Zasady wstępu: Wejście w cenie biletu...
  • Harmonogram wydarzeń - Poznań -...
    A oto pełen harmonogram wydarzeń targowych - DZIEŃ DRUGI 15.03.2017 11:00 - 11:30 Tytuł Rozdanie nagród w konkursie „SPEŁNIJ DZIECIĘCE MARZENIA 2017” (Inicjatywa „MEBEL MARZEŃ 2017”) Opis MEBLE POLSKA Miejsce Pawilon 5 Scena Forum Organizator Wydawnictwo...
  • Fotoreportaż Meble.pl cz. 2 i...
    A na zdjęciach z tegorocznej arena DESIGN - ekspozycje znanych i cenionych marek jak m.in.: NOTI i BALMA - tu wspólna wystawa pt. „Bye, Bye office!”, marki FAM FARA, MARBET STYLE, ekspozycje firmy EGGER i PFLEIDERER. Ponadto prezentujemy wystawę światła VIVA LIGHT, wystawę...
  • Od DZIŚ Poznań meblowym oknem...
    Sprawdźcie jak przedstawia się całodzienny plan wydarzeń targowych DZIEŃ PIERWSZY - 14.03.2017. UWAGA - fot. 2 mapka targów. 11:00 - 11:45 Tytuł Marketing sensoryczny w mediach społecznościowych w aranżacji sklepów dekoracyjnych . Opis HOME DECOR Miejsce Pawilon 5 Scena Forum...
  • Tak było na targach Dom...
    Marcowe targi Dom Inteligenty odwiedziło blisko 6000 osób, swoje ekspozycje miało 65 firm, które w sumie zaprezentowały produkty aż ponad 150 marek. Odwiedzający mieli okazję zobaczyć i przetestować rozwiązania podnoszące komfort życia w domu: od systemów integracji...
  • Diamenty Meblarstwa po raz drugi...
    Na stoisku miesięcznika „BIZNES meble.pl”, którego partnerem była firma Atlas Ward Polska, specjalizująca się w kompleksowych rozwiązaniach w zakresie realizacji inwestycji w sektorze budownictwa, zorganizowano w tym roku aż dwie wystawy: inicjatywy „Mebel marzeń...
  • 25 lat na polskim rynku – Grupa...
    Tegoroczna oferta targowa Klose przyciągała uwagę liczbą nowości. Koncepcja stoiska podporządkowana została prezentacji potencjału Grupy Klose, która w tym roku świętowała na targach 25 lecie swojej działalności w Polsce. Przyznany za aranżację stoiska Acanthus Aureus,...
  • COMITOR i BLANCO zapraszają na...
    Wśród prezentowanych nowości będzie można zobaczyć blat z komorą BLANCO CLARON 700-U w wykończeniu Durinox® – innowacyjnego, niezwykle odpornego na zadrapania materiału, który dotychczas wykorzystywany był wyłącznie do produkcji blatów. Teraz pojawia się...
  • Dziecięce marzenia spełnione...
    Gala rozdania nagród w konkursie „Spełnij dziecięce marzenia 2017” odbyła się 15 marca br. na scenie FORUM „Areny Design”. Laureaci i wyróżnieni – młodzi projektanci, czyli studenci, absolwenci szkół i kursów projektowania mebli oraz...
  • TRENDY ADRIANA FURNITURE:...
    Jak jednak indywidualizm ubrać w stylistyczne ramy? Eksperci Adriana Furniture przygotowali listę trendów dla stylistycznie niepokornych. W zgodzie z samym sobą Żyjemy coraz szybciej, każdego dnia walczymy ze stresem. Nic dziwnego, że w domu najważniejszy jest dla nas spokój. W...
  • Sukces GRUPY NOWY STYL - Active...
    Takie nagrody jak Active Office Award podnoszą świadomość potrzeby niestandardowych rozwiązań, które na pierwszym miejscu powinny wspierać komfort i zdrowie pracowników. Według Grupy Nowy Styl - brak ruchu i przebywanie przez wiele godzin w niezmiennej pozycji jest przyczyną...
  • Goście Specjalni i pełen...
    Chęć uczestnictwa można zgłaszać mailowo pisząc: olga@okkpr.pl, dzwoniąc telefonicznie: 882 444 811 lub za pomocą formularza TUTAJ Podczas spotkania wystąpi aż dziewięciu Gości Specjalnych, którzy w swoich wykładach, prelekcjach mówić będą o świadomym projektowaniu i...
  • Tak na MEBLE POLSKA 2017...
    Na Targach Meble Polska 2017 firma Comitor wystawiała się po raz pierwszy. Dla firmy była to możliwość - po pierwsze - zaprezentowania szerszemu gronu konsumentów wyjątkowych rozwiązań marki BLANCO, po drugie - ogromna szansa nawiązania sprzyjających kontaktów handlowych....

Inne artykuły

Aktualności
  • Miele Architekt Roku 2006
    Uczestnikami konkursu mogą być pełnoletni mieszkańcy Rzeczypospolitej Polskiej, pracownie architektoniczne, niezależni projektanci i architekci wnętrz (wyjątki określa regulamin). Projekty i wymaganą dokumentację trzeba dostarczyć najpóźniej 31 stycznia 2007 r. Organizator - Miele Sp....
  • Światełko dla Mamy
    Która z Mam nie lubi otaczać się pięknymi rzeczami? Odpowiedź jest raczej prosta i dlatego przysłowiowym strzałem w dziesiątkę w kwestii upominku, okazać się może jasne i ciepłe, a przy tym piękne światełko. Mówimy tu oczywiście o lampach i lampkach. Dobrym miejscem, w którym...
  • Konkursowa zabawa „MEBEL DZIECIĘCYCH MARZEŃ”
    „Mebel dziecięcych marzeń” to konkurs plastyczny - forma, jak i technika prac jest dowolna. Wskazana jest kreatywność i oryginalność a przy tym dobra zabawa dzieci podczas ich tworzenia. Na dzieci CZEKAJĄ ATRAKCYJNE NAGRODY - fajne pufy dziecięce marki „Sit-Sit” (...
  • Kuchnia ubiera się u LG
    Unikalne aranżacje Almi Decor, stylowy pokaz mody Young Polish Designers i zaawansowane technologie LG – te na pozór nie mające wiele wspólnego rzeczy połączyła premiera LG Art Flower. Najnowsza lodówka LG zaskakuje: kolorem - ciemną, nasyconą czerwienią, stylistyką – na...
  • Targi ProMaTap - pierwsza edycja ogromny sukces
    W dniach od 25 do 26 października pod Łodzią odbyły się targi ProMaTap- platforma komunikacyjna pomiędzy dostawcami surowców i komponentów do produkcji mebli tapicerowanych i materacy, a ich producentami na Polskim rynku. To pierwsza impreza wystawiennicza tego typu dla producentów,...
Nowości produktowe
  • Convex-Glass - Szkło lakierowane
    Convex-Glass zajmuje się przetwarzaniem szkła na potrzeby zakładów meblowych. Firma posiada nowoczesną linię do szkła lakierowanego, która pozwala otrzymać produkt najwyższej jakości. Technologia ta pozwala na nałożenie zarówno dużych jak i minimalnych ilości lakieru na szkło...
  • CPC - Linia do pakowania w folię
    Rozwiązaniem tym jest nowa, wszechstronna i wysokowydajna linia firmy CPC do pakowania w folię termokurczliwą różnego rodzaju elementów takich jak m.in.: mebli i frontów meblowych, paneli i listew podłogowych, blatów, drzwi i innych. Układ prezentowanej linii...
  • WEDI - BA Balco GP
    Wedi Polska - producent specjalistycznych materiałów budowlanych - wprowadził na polski rynek płytę budowlaną wedi BA Balco GP, z przeznaczeniem do stosowania na balkonach. System wedi BA Balco jest alternatywą dla tradycyjnych hydroizolacji i obróbek, które stosuje się na balkonach....
  • Pfleiderer - mfp® w wersji pióro-wpust
    Nowa wersja mfp® gwarantuje przede wszystkim znaczne oszczędności, związane z ekonomicznym wykorzystaniem materiału nawet o 20%. mfp® pióro-wpust dostępna jest w formatach: - 2500x1250 i - 2500x615 mm. … i w grubościach :15 18, 22 i 25 mm. Płyta budowlana mfp®...
  • sofa4you.com - dystrybucja - Stoły VELA M i VELA L
    Dlaczego akurat tam? Otóż - jest to miejsce z dobrym i przede wszystkim oryginalnym designem pełnym prawdziwych wzorniczo smaczków, jest to miejsce dla wszystkich tych, którzy cenią sobie niepowtarzalny styl, smak i jakość mebli, jest to miejsce, w którym ceny są zawsze atrakcyjne i na...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Stać nas na więcej
    Homo homini lupus est – człowiek człowiekowi wilkiem. Skąd pomysł, by firmę specjalizującą się w produkcji elementów meblowych nazwać w taki właśnie sposób?Właśnie między innymi...
  • Wywiad: Więcej inwestycji, mniej strachu
    Z Mirosławem Sareło, regionalnym menedżerem sprzedaży firmy Robert Bürkle, rozmawia Diana Nachiło.
  • Wywiad z Panem Maciejem Formanowiczem
    OIGPM informuje, że na początku grudnia 2011 roku na stronach The Wall Street Journal - największego dziennika finansowego na świecie - ukazała się obszerna rozmowa z Panem Maciejem...

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Zamów regały i szafy w dowolnym wymiarze!
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski