Podziel się:

Nowe życie marki Swarzędz pod wodzą Julitty Maciejewskiej-Walczak

22-12-2014
Do schowka
Zapraszamy na interesującą rozmowę z Julittą Maciejewską-Walczak, prezes firmy Swarzędz Home.

         Mimo dużego doświadczenia zawodowego w zarządzaniu Pani cały czas się uczy. Czy sprzyja temu nowe wyzwanie?

J. M-W Zawsze byłam osobą otwartą na naukę, niezależnie od tego w jakich znalazłam się okolicznościach zawodowych. Świat się zmienia. Doświadczenie daje  mądrość, ale trzeba obserwować otoczenie i myśleć perspektywicznie, a nie trzymać się kurczowo dotychczasowych doświadczeń. Budując strategię marki Swarzędz Home oparliśmy się na badaniach rynkowych, skorzystaliśmy z możliwości współpracy z jednostkami badawczymi z wielkopolski i doradztwa w zakresie marketingu produktu i designu. 
        W związku z tym powrót marki Swarzędz na rynek jest przemyślany. Zaczęliśmy od określenia wizji i wyznaczenia jasnej strategii pozycjonowania marki. Dzięki temu powrót marki Swarzędz na rynek jest przemyślany – czerpiemy z tradycji, ale jesteśmy otwarci na szeroko rozumianą innowację.


        Rzecz bezcenna…

J. M-W Jest we mnie dojrzały entuzjazm i pasja. Ogromny potencjał, jaki mam po latach pracy w meblarstwie to są kontakty z ludźmi . Wiem, kto jest rzetelny, działa po partnersku, bo tylko z takimi osobami wg mnie warto się wiązać i wspólnie budować. Ludzie z którymi tworzy się biznes są najważniejsi. Bo pomysł może mieć każdy, ale później trzeba go wdrożyć, a nie każdy potrafi być moderatorem i organizatorem. Ja się w tym czuję dobrze.
        Właściwie, mogę powiedzieć, że obecnie nie robię czegoś nowego. Tworzeniem marek zajmowałam się przez wiele lat w różnych firmach i na różnych stanowiskach. Pierwszy raz robię to na własny rachunek. Dojrzałam do tego. 


        Myśli Pani, że marka Swarzędz czekała na osobę taką jak Pani?

J. M-W Jestem zodiakalnym Lwem, ale nie jestem zarozumiała. To ja czekałam na markę Swarzędz, a nie ona na mnie. W moim przypadku historia zatoczyła koło, bo swoją życiową przygodę z meblarstwem zaczynałam w Swarzędzu.

        Jak to się stało, że wróciła Pani do Swarzędza?

J. M-W Zarówno ja, jak i moi wspólnicy „wychowaliśmy” w Swarzędzkich Fabrykach Mebli. To była świetna szkoła – wymagająca myślenia, pracowitości i kreatywności. To nam do dzisiaj zostało i pomaga. Pracę w Swarzędzu zaczęłam w 1996 roku i robiłam różne rzeczy: byłam dyrektorem handlowym, zajmowałam się marketingiem, szefem spółek produkcyjnych ….

Grupa Swarzędz była wtedy naprawdę mocna…

J. M-W Swarzędz był wtedy silną i bardzo nowoczesną firmą. Dużo się w niej działo.

        W jednym z pierwszych, jeśli nie w pierwszych badaniach znajomości marek meblowych w Polsce, jakie pod koniec lat 90. wykonano na zlecenie Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, Swarzędz był numerem jeden.

J. M-W Zdecydowanie tak.

        Czy była to firma wyjątkowa pod względem organizacji i atmosfery pracy?

J. M-W Zawsze bardzo ważnym elementem strategii tej firmy był rozwój produktu. Dzisiaj tak dużo mówi się o znaczeniu designu i wzornictwa przemysłowego a w Swarzędzu, już w tamtych czasach, współpraca z projektantami czy uczelniami wyższymi była codziennością. Na porządku dziennym była też troska o innowacyjność i technologię.

        To wszystko jest ogromnie ważne w kontekście rewitalizacji marki?

J. M-W Oczywiście. Mam do niej ogromny sentyment. Z badań, które zrobiliśmy wynika, że nie tylko ja... Marka Swarzędz nadal jest dobrze znana, także młodszym konsumentom. Przez cały czas byłam przekonana, że jej zniknięcie było dla rynku ogromną stratą, ale rewitalizacja Swarzędza bez kupienia praw do marki  i znaków towarowych była niemożliwa. Proces ten trwał kilka lat. Jeden ze wspólników konsekwentnie dążył do celu i w 2013r. nabył te prawa. Wspólnie zdecydowaliśmy jak dać marce Swarzędz nowe życie.

Więcej w najnowszym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”, w wersji on-line cała rozmowa TUTAJ
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Gratulacje
21:46:14 2015-01-07
najpierw Pani Julita wykończyła Swarzędzkie Fabryki Mebli, Bialskie Fabryki mebli a teraz to wszystko chce reaktywować gdzie tu logika?? Może lepiej było nie doprowadzać do ruiny te firmy ???
Świat mebli
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
Najbliższe targi:
MOOD CONCEPT
Polska - Warszawa
2018-10-19 | 2018-10-21
HORECA®
Polska - Kraków
2018-11-07 | 2018-11-09
GASTROFOOD®
Polska - Kraków
2018-11-07 | 2018-11-09
GLASS
Polska - Poznań
2018-11-14 | 2018-11-17

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski