Podziel się:

Programowa promocja

26-11-2018
Do schowka
Meble są naszym eksportowym hitem. Aby utrzymać ich dobrą passę na światowych rynkach lub sprawić, że będzie ona nawet jeszcze lepsza, trzeba inwestować nie tylko w samą produkcję i design, ale też w międzynarodową promocję polskich marek meblowych. Środki na ten cel oferuje np. Program Operacyjny Innowacyjny Rozwój.

W 2017 r. wartość wyeksportowanych z naszego kraju w mebli wyniosła 8,02 mld euro i była o 9,1% wyższa niż w roku poprzednim (za Centrum Analiz Branżowych). Więcej eksportują tylko Chińczycy i Niemcy. Jak oceniają eksperci rynku meblarskiego, do 2020 r. mamy szansę prześcignąć Niemców i stać się liderem meblarskiego eksportu w Europie.

Meble wysyłamy na bardzo wymagające rynki. Największym naszym odbiorcą są Niemcy, gdzie trafia ponad jedna trzecia naszych eksportowanych mebli i ich elementów. Inne ważne rynki to Wielka Brytania, Czechy, Francja oraz Holandia.

Aby skutecznie konkurować na tak rozwiniętych rynkach i próbować podbijać nowe, czyli jednym słowem się rozwijać, trzeba oczywiście oferować coraz lepsze, innowacyjne, ciekawe wzorniczo produkty. Ale nieodzowna jest również promocja i budowanie rozpoznawalności polskich marek za naszymi granicami. A na nią producentom może już brakować funduszy. Tę barierę pomagają pokonać Fundusze Europejskie.

 

Zwiększyć szanse na sukces

 

Branża meblarska znalazła się na przygotowanej przez Ministerstwo Rozwoju liście 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Dla każdego z nich opracowany został specjalny program promocji na międzynarodowych rynkach, finansowany ze środków Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Za realizację programu dla branży meblarskiej odpowiadają dwie agencje rządowe: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oraz Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). PARP rozlicza indywidualne wnioski firm meblarskich, które jako uczestnicy poddziałania 3.3.3 POIR mogą otrzymać dofinansowanie do szeregu działań promocyjnych realizowanych na własną rękę za granicą. Firmy uczestniczące w programie mogą np. dofinansować swój udział w targach zagranicznych, czy misji gospodarczej. PAIH natomiast odpowiada za poddziałanie 3.3.2 POIR, które w zamyśle Ministerstwa Rozwoju skupia się na promowaniu wizerunku całej branży, a nie konkretnych firm. Projekt ten nie przewiduje w swych założeniach pomocy publicznej.

 

Autor: Anna Raducha - Romanowicz

 

Więcej w listopadowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”, w wydaniu on-line TUTAJ

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski