Podziel się:

Przyśpieszony kurs dojrzewania

02-09-2018
Do schowka
Polacy należą do najszybciej starzejących się społeczeństw w UE. Wg prognoz GUS w 2050 r. ponad 40% mieszkańców naszego kraju będzie po sześćdziesiątce.
Sytuacja demograficzna Polski już teraz jest niezwykle trudna, a symptomów jej poprawy nie widać. Branża meblarska nie może nie dostrzegać problemu, jednak przełomu w obszarze mebli projektowanych z myślą o potrzebach seniorów nie widać. Tu nie ma dróg na skróty – rynek musi dojrzeć do zmian, póki jeszcze nie jest na nie za późno.
 
Anna Szypulska
 
Z raportu pt. „Zaprojektowane w Polsce. Analiza potencjału ekonomicznego polskiego rynku wzornictwa”, który stanowi opracowanie ogólnopolskich badań ilościowo-jakościowych, realizowanych od kwietnia ub.r. na zlecenie Łódź Design Festival, wyłania się niepokojąca diagnoza kondycji polskiego rynku wzornictwa w kontekście projektowania dla seniorów i osób niepełnosprawnych. „Najpierw, zapytano ankietowanych, czy stworzyli kiedyś projekt z myślą o seniorach, bądź osobach niepełnosprawnych. 21,6% projektantów zadeklarowało, że ma na swoim koncie projekt, którego odbiorcami miały być osoby niepełnosprawne, natomiast z myślą o seniorach, projekty wykonało 18,2% badanych. Zdecydowana większość – aż 68,2% badanych, nie projektowała nigdy dla przedstawicieli żadnej z tych grup” – czytamy w raporcie.
 
Jak wynika z raportu, drugie pytanie, które również zostało skierowane do projektantów, dotyczyło ich planów w kwestii poszerzenia oferty o produkty skierowane do seniorów oraz osób niepełnosprawnych. Zamiary uwzględnienia w swojej ofercie produktów, których odbiorcami miałyby być osoby niepełnosprawne oraz seniorzy, przejawiało w swoich odpowiedziach odpowiednio po 16,3% ankietowanych. Warto jednak zauważyć, że aż 3/4 projektantów poddanych badaniu nie wykazywało zainteresowania tym obszarem projektowym.
 
W publikacji można przeczytać też o tym, że również do dystrybutorów skierowano pytanie odnośnie tego, czy ich oferta uwzględnia produkty specjalnie zaprojektowane z myślą o seniorach, bądź osobach niepełnosprawnych. Zdecydowana większość respondentów (87,1%) nie ma w ofercie produktów dla przedstawicieli żadnej z powyższych grup. 12,9% spośród dystrybutorów poddanych badaniu deklarowało, że ich oferta zawiera produkty przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, zaś 6,5% badanych ma w ofercie przedmioty dedykowane seniorom.
 
Więcej w najnowszym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”, w wydaniu on-line TUTAJ
 
 
 
Anna Szypulska
 
 
 
Z raportu pt. „Zaprojektowane w Polsce. Analiza potencjału ekonomicznego polskiego rynku wzornictwa”, który stanowi opracowanie ogólnopolskich badań ilościowo-jakościowych, realizowanych od kwietnia ub.r. na zlecenie Łódź Design Festival, wyłania się niepokojąca diagnoza kondycji polskiego rynku wzornictwa w kontekście projektowania dla seniorów i osób niepełnosprawnych. „Najpierw, zapytano ankietowanych, czy stworzyli kiedyś projekt z myślą o seniorach, bądź osobach niepełnosprawnych. 21,6% projektantów zadeklarowało, że ma na swoim koncie projekt, którego odbiorcami miały być osoby niepełnosprawne, natomiast z myślą o seniorach, projekty wykonało 18,2% badanych. Zdecydowana większość – aż 68,2% badanych, nie projektowała nigdy dla przedstawicieli żadnej z tych grup” – czytamy w raporcie.
 
Jak wynika z raportu, drugie pytanie, które również zostało skierowane do projektantów, dotyczyło ich planów w kwestii poszerzenia oferty o produkty skierowane do seniorów oraz osób niepełnosprawnych. Zamiary uwzględnienia w swojej ofercie produktów, których odbiorcami miałyby być osoby niepełnosprawne oraz seniorzy, przejawiało w swoich odpowiedziach odpowiednio po 16,3% ankietowanych. Warto jednak zauważyć, że aż 3/4 projektantów poddanych badaniu nie wykazywało zainteresowania tym obszarem projektowym.
 
W publikacji można przeczytać też o tym, że również do dystrybutorów skierowano pytanie odnośnie tego, czy ich oferta uwzględnia produkty specjalnie zaprojektowane z myślą o seniorach, bądź osobach niepełnosprawnych. Zdecydowana większość respondentów (87,1%) nie ma w ofercie produktów dla przedstawicieli żadnej z powyższych grup. 12,9% spośród dystrybutorów poddanych badaniu deklarowało, że ich oferta zawiera produkty przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, zaś 6,5% badanych ma w ofercie przedmioty dedykowane seniorom.
 
 
 
Więcej w najnowszym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”, w wydaniu on-line TUTAJ
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
Najbliższe targi:
Kolorowe Jarmarki...
Polska - LUBLIN
2018-11-24 | 2018-11-25
Festiwal Sztuki i...
Polska - Poznań
2018-11-30 | 2018-12-02

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski