Podziel się:

RAPORT: Polskie meble za oceanem

02-07-2018
Do schowka
Z ostatnich szacunków Business Insider Intelligence wynika, że mieszkańcy USA tylko w Internecie wydali 38 mld dolarów (135 mld zł) na meble. Oznacza to, że meblarski rynek e-commerce w Stanach Zjednoczonych ma ponad trzy razy większy obrót niż produkcja mebli w Polsce ogółem.

 

         Czy to wystarczający powód, by polscy producenci próbowali swoich sił w USA?

Stany Zjednoczone są światowym liderem w imporcie mebli. W 2016 r. nabyły meble o wartości blisko 57 mld euro, co oznacza udział w rynku na poziomie 28%. Nie ma więc niczego dziwnego w tym, że polscy producenci chcą skorzystać z tego potencjału i zwiększyć obroty w handlu między Polską a USA. Wsparcie w ekspansji na rynek Ameryki Północnej oferuje PAIH. Do końca tegorocznych wakacji w USA ma działać sześć biur handlowych Agencji.

 

        [[To największa koncentracja pomocy dla polskich firm w jednym kraju, jaką planujemy]] – zaznaczył wiceprezes Agencji Wojciech Fedko. Biura działają już w San Francisco (high-tech/start-upy), Waszyngtonie (wsparcie działań biznesowych i public affairs) oraz Los Angeles. Do nich dołączą niebawem przedstawicielstwa w Houston, Chicago oraz w Nowym Jorku.

 

Z danych, którymi dysponuje PAIH wynika, że USA są w pierwszej dziesiątce głównych kierunków eksportowych polskich towarów. Według GUS w ub.r. nasze firmy sprzedały tam towary o wartości 6,1 mld dolarów. Największy udział w polskim eksporcie miały silniki, meble oraz części motoryzacyjne.

Im trudniej, tym ciekawiej
Z opracowania pt. „Rynek mebli w USA”, które przygotował Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego RP w Nowym Jorku można się dowiedzieć m.in. o barierach, które utrudniają ekspansję zagranicznym przedsiębiorcom. Autorzy analizy informują, że hurtowy przemysł meblowy wykazuje średni poziom barier wejścia na rynek dla potencjalnych operatorów. Okazuje się, że nie istnieją żadne wymogi licencyjne, regulacje rządowe czy ograniczenia zasobów, aby zapobiec przedostawania się na rynek mebli nowych firm. Z opracowania wynika, że największą barierą jest brak wiedzy na temat lokalnych operatorów i ich relacji w branży. Zagrozić nowym uczestnikom rynki mogą też brak znajomości branży i wysoka konkurencja.

 

        [[Nowi przedsiębiorcy konkurują ze stałymi hurtownikami, którzy mają doświadczenie, wiedzę branżową i dobrze ustabilizowane relacje ze sprzedawcami i producentami]] – czytamy w opracowaniu WPHiI. – [[Dlatego też, dobry marketing i działalność promocyjna na rynku są niezbędnymi narzędziami dla przyszłych dostawców. Dużą barierą dla potencjalnych producentów są również koszty startowe. Nowi uczestnicy muszą dokonać sporych inwestycji kapitałowych na magazyny i innowacje technologiczne, jak również na zakup dużych ilości produktu. Konkurencja jest postrzegana jako nieformalna bariera wejścia na rynek, jednak ma spore znaczenie. Wysoki poziom konkurencji utrudnia i może zapobiec nowym podmiotom wbicie się na rynek. Wielu operatorów konkuruje wśród tych samych klientów detalicznych z podobnymi produktami, ponieważ rynek mebli jest bardzo nasycony, jedynie ze zmianami ograniczonymi do koloru, materiału i wzornictwa.]]

Więcej w najnowszym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”, w wydaniu on-line TUTAJ

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
Najbliższe targi:
Kolorowe Jarmarki...
Polska - LUBLIN
2018-11-24 | 2018-11-25
Festiwal Sztuki i...
Polska - Poznań
2018-11-30 | 2018-12-02

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski