Podziel się:

Wywiad: Koncentrujemy się na zaawansowanych rozwiązaniach

13-11-2017
Do schowka
Z Tomem K. Schäbingerem, prezesem Pfleiderer Group, rozmawia Marek Hryniewicki.

      

        Od 1 czerwca jest Pan prezesem Pfleiderer Group. Jak ocenia Pan sytuację – finansową, organizacyjną itp. – firmy, której zarządzania Pan się podjął?

T.K.S.
Pfleiderer Group to spółka przyszłości i jestem niezmiernie dumny, że mogę kierować Grupą. W ostatnich latach Pfleiderer umacniał swoją pozycję rynkową, stając się jednym z czołowych europejskich producentów płyt drewnopochodnych, osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie prawie 1 mld euro. Grupa stała się producentem nowoczesnych produktów o wysokiej jakości, wykorzystywanych w wielu sektorach gospodarki, do których kierujemy nasze wyroby.


         Obecnie Pfleiderer prowadzi działalność w 9 zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w Polsce oraz Niemczech, zatrudniając łącznie ok. 3,5 tys. osób. Grupa jest w stanie dostarczać zaawansowane produkty i obsługiwać klientów na kluczowych europejskich rynkach dzięki oddziałom handlowym zlokalizowanym w Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwajcarii, Francji, Austrii oraz Rumunii.
Wypracowana przez lata pozycja Pfleiderer na rynku stanowi solidną bazę.  Aby zapewnić Grupie dalszy rozwój we wszystkich obszarach działalności opracowaliśmy strategię do 2021 r., która została zaprezentowana w ostatnich tygodniach.


        Czy może Pan przybliżyć założenia nowej strategii?

T.K.S.
Dzięki realizacji naszej strategii planujemy stabilnie zwiększać skonsolidowane przychody ze sprzedaży do poziomu ok. 1,2 mld euro za rok zakończony 31 grudnia 2021 r. Celem jest również wzrost rentowności na poziomie skonsolidowanej EBITDA do poziomu co najmniej 16% wartości przychodów ze sprzedaży za rok zakończony 31 grudnia 2021 r., co powinno oznaczać również wzrost zysków.
Organiczny wzrost skali biznesu osiągnąć chcemy z jednej strony dzięki mądrym inwestycjom ukierunkowanym na wzrost mocy produkcyjnych w zakresie wysokomarżowych produktów oraz nowe technologie. Z drugiej strony koncentrować się będziemy na skutecznej realizacji wdrożonego w Grupie Pfleiderer programu poprawy efektywności.

 
        Przyjęta przez Zarząd Pfleiderer Group strategia zakłada intensyfikację działań w zakresie sprzedaży. Grupa będzie koncentrowała się na efektywnej dywersyfikacji struktury klientów na kluczowych rynkach, na których działa, m.in. poprzez wejście w nowe pod-segmenty i rozszerzenie swojej działalności w branżach o dużym potencjale.


        Więcej w najnowszym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”, w wydaniu on-line TUTAJ

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
Najbliższe targi:
ZAPROJEKTOWANI....
Polska - Kraków
2017-11-24 | 2017-11-26
Kolorowe Jarmarki...
Polska - LUBLIN
2017-11-25 | 2017-11-26
FASTENER POLAND
Polska - KRAKÓW
2017-11-28 | 2017-11-30
Festiwal Sztuki i...
Polska - Poznań
2017-12-01 | 2017-12-03

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski