Podziel się:

Wywiad: Kuchnie są złożone, jak ludzkie historie

09-04-2018
Do schowka
Z Adrianem Halupczokiem, właścicielem firmy Halupczok Kuchnie i Wnętrza, rozmawia Anna Żamojda z Wydawnictwa meble.pl.

 

      Jak wygląda kuchnia w domu Adriana Halupczoka? Czy lubi Pan spędzać w niej czas, np. na wspólnym gotowaniu z rodziną?

A. H.
Wierzę w tradycję, dlatego kuchnia w moim domu jest utrzymana w stylistyce klasycznej – jest to kolekcja „Bristol”. W życiu prywatnym od zawsze kieruję się zasadą, że klasykę, podobnie jak tradycję, powinno się pielęgnować i przekazywać zamiłowanie do niej kolejnym pokoleniom.
 

Od zawsze rodzina jest dla mnie najwyższą wartością, a czas z nią spędzany – wprost bezcenny. I choć sam nie gotuję (prym w tym wiedzie moja żona), to z przyjemnością spędzam czas na wspólnym przygotowywaniu posiłków. Ale nasza kuchnia nie jest tylko miejscem, gdzie tworzy się potrawy. To swego rodzaju centrum wydarzeń, serce, które skupia wokół siebie wszystkich członków rodziny i przyjaciół. To tu tętni życie naszego domu i przeplatają się różnorodne emocje.
 

Jako głowa rodziny – mąż i ojciec – hołduję tradycji i klasyce, natomiast jako biznesmen i przedsiębiorca podążam w kierunku nowoczesności. Na tym polu wybieram innowacyjne, nowoczesne, często minimalistyczne kuchnie, które dają nieograniczone możliwości kreowania nowych rozwiązań.

        Podobno już od czasów szkoły podstawowej marzył Pan o założeniu własnej firmy produkującej meble. Skąd u tak młodego człowieka wzięło się tak ukierunkowane marzenie?

A. H.
Jestem osobą zdecydowaną w działaniu. Chyba tak naprawdę to marzenie było ze mną od zawsze, a wizja kreowania i produkowania najwyższej jakości mebli towarzyszyła mi od młodzieńczych lat. Jednak budowanie marki postanowiłem rozpocząć nie od marzeń, a od solidnych podstaw. Poznałem tę branżę od podszewki – od metod i tajników produkcji mebli luksusowych, po skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem. Cenne doświadczenie zdobywałem zarówno w przedsiębiorstwach w Polsce, jak i w Europie Zachodniej. Nabrałem pewności biznesowej i 14 lat temu założyłem firmę, którą z powodzeniem prowadzę i rozwijam do dziś.

        Czy ciężko było podjąć decyzję o założeniu własnego biznesu? Z jakimi aspektami najtrudniej było się zmierzyć na początku działalności?

A. H.
Dla zdeterminowanego do działania człowieka, rozpoczęcie własnej działalności biznesowej nie jest trudne, ale z pewnością jest kluczowe, bo od tego momentu wszystko się zaczyna, przybiera nowy obrót i nadaje pęd. Pewne obawy, jeśli wówczas się pojawiły, związane były z moją rodziną. W momencie podejmowania decyzji o założeniu firmy miałem już żonę i córkę, zdawałem sobie więc sprawę, że ewentualne niepowodzenie dotknęłoby nie tylko mnie.
 

Na początku działalności towarzyszyła mi pewna niewiadoma przed nieznanym, ale i ogromna nadzieja dodająca wiatru w skrzydła. Przecież doskonale wiedziałem co i jak chcę robić. Tworzenie luksusowych mebli było moim marzeniem, obraną ścieżką życiową, którą jedynie dostosowywałem do panujących warunków rozwoju. Przyznaję, że choć już w tamtych czasach byłem świadomy tego, co pragnę osiągnąć, to jednak nie miałem pewności co do tego, z jakim odzewem spotka się produkt finalny. Na tym pierwszym etapie działalności mogło mnie to niepokoić pod kątem biznesowym. Na szczęście, szybko okazało się, że moje obawy były bezzasadne. Najpierw zyskałem uznanie na Śląsku i Opolszczyźnie, następnie w skali krajowej. Dziś nasze aranżacje budzą coraz większy zachwyt, o czym świadczą liczne branżowe nagrody, jak „Złoty Medal MTP” czy miano finalisty konkursu „Dobry Wzór”.


Porównując, obecnie podejmowane decyzje dotyczące zarządzania tak rozwiniętą firmą, zatrudniającą aktualnie blisko 150 osób, mają dużo większy ciężar, wciąż wymagają wielkiego zaangażowania i nadal w pełni mnie pochłaniają. To nie tylko moja praca, ale też wielka życiowa pasja, w rozwijaniu której pomaga mi rodzina i doskonały zespół współpracowników.

        Więcej w najnowszym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”, w wydaniu on-line TUTAJ

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
Najbliższe targi:
MOOD CONCEPT
Polska - Warszawa
2018-10-19 | 2018-10-21
HORECA®
Polska - Kraków
2018-11-07 | 2018-11-09
GASTROFOOD®
Polska - Kraków
2018-11-07 | 2018-11-09
GLASS
Polska - Poznań
2018-11-14 | 2018-11-17

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski