Podziel się:

Wzmocnić sukces branży

19-10-2018
Do schowka
Wiele firm z branży meblarskiej chce i potrzebuje inwestycji w swój rozwój. Także w obszarze B+R. A że funduszy na te cele potrzeba niemało, warto rozejrzeć się za dofinansowaniem. Takie zdobyć mogły firmy startujące w konkursie programu sektorowego WoodInn realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Na przestrzeni ostatnich 25 lat polski przemysł meblarski osiągnął znaczący sukces. Sektor leśno-drzewny i meblarski aktualnie zapewnia blisko 320 tys. miejsc pracy i odpowiada za 2% PKB kraju (w 2013 r. było to 1,6%). Ponadto polska branża meblarska już jakiś czas temu awansowała do grona niekwestionowanych liderów eksportu mebli na świecie. Zrozumiałym jest zatem, że poszukuje możliwości rozwoju, także w oparciu o innowacje. W odpowiedzi na te potrzeby powstał właśnie program sektorowy WoodInn. Zainicjowany został przez partnerstwo Konsorcjum Podmiotów Kluczowych Technologii Drzewnych i Leśnych WoodStrateg oraz Konsorcjum przedsiębiorstw branży meblarskiej i instytutu naukowego.

 

Utrzymać konkurencyjność polskiego mebla

Głównym celem WoodInn w zamierzeniu jego twórców było zatem utrzymanie i wzrost konkurencyjności polskiego sektora leśno-drzewnego i meblarskiego. W trudnych warunkach międzynarodowej konkurencji, takie ambicje można realizować m.in. poprzez zwiększanie innowacyjności swojego przedsiębiorstwa. Twórcy WoodInn rozumieli to jako usprawnianie procesów produkcyjnych, opracowywanie nowych produktów, dbałość o zrównoważony dostęp do zasobów surowca drzewnego. Nakreślono zatem trzy wzajemnie ze sobą powiązane obszary badawcze:
- nowoczesne surowce i materiały,
- innowacyjne produkty o unikatowych, zaprojektowanych funkcjach i właściwościach użytkowych,
- innowacyjne technologie produkcyjne i procesy wytwórcze.

O dofinansowanie mogły starać się zarówno małe, średnie i duże firmy, jak i konsorcja. Na ich wsparcie w ramach WoodInn przeznaczono aż 120 mln zł. Wsparcie obejmowało m.in. wynagrodzenia zespołu badawczego i brokerów technologii, koszty związane z pracami B+R, koszty odpłatnego korzystania z aparatury badawczej, patentów czy wiedzy naukowej, wynajem powierzchni laboratoryjnej, koszty utrzymania linii technologicznej, czy koszty promocji oraz audytu finansowego.

 

Autor: Marta Borkowska

 

Więcej w październikowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”, w wydaniu on-line TUTAJ

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
Najbliższe targi:
Kolorowe Jarmarki...
Polska - LUBLIN
2018-11-24 | 2018-11-25
Festiwal Sztuki i...
Polska - Poznań
2018-11-30 | 2018-12-02

Wyróżnione firmy

-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski